Gummikudde till S110-drev
Gummikudde till S110-drev
Hej, undrar om någon vet var man kan köpa en sådan här gummikudde då den som satt i min båt (maxi 84) har släppt i vulkningen.
Har kollat drevias hemsida men inte hittat den...
Har kollat drevias hemsida men inte hittat den...
Re: Gummikudde till S110-drev
Jag har forskat i saken då jag behöver sådana själv. Jag tror att det är samma dimension på växellådskuddar till volvo 740, ska mäta lite i helgen tänkte jag...
Tas hem på beställning från auktoriserade Volvo Penta-återförsäljare, alternativt direkt över disk från t.e.x Micab,Drevia
Om du har tänkt att beställa en Volvo oiginal kudde så fråga vad den kostar, men sätt dig ned först. Det gör ont när man svimmar okontrollerat.
Jag bytte när jag hade en Albin 78. Detta var i mitten av 80-talet och jag har för mig att priset då inte var långt från en tusenlapp. Det diskuterades flitigt på A78 forumet vilka av Biltemas motorkuddar för bil som passade. Jag har för mig att det var en modell till SAAB eller Volvo som passade. Det är väldigt viktigt att man skyddar originalkuddarna för olja. De är känsliga och kommer det olja på som får vara kvar släpper vulkningen.
Jag bytte när jag hade en Albin 78. Detta var i mitten av 80-talet och jag har för mig att priset då inte var långt från en tusenlapp. Det diskuterades flitigt på A78 forumet vilka av Biltemas motorkuddar för bil som passade. Jag har för mig att det var en modell till SAAB eller Volvo som passade. Det är väldigt viktigt att man skyddar originalkuddarna för olja. De är känsliga och kommer det olja på som får vara kvar släpper vulkningen.
Tack för hjälpen, blir till att kolla lite priser o dyl.
Bytte på min förra båt VP md5/110 s alla kuddar. Köpte på mekonomen till volvo 240. En B21:a som sitter i volvo 240 rör sig ordentligt på tomgång, så den borde passa MD5;an perfekt. Monterade inga problem. Passade fint men när jag tog en provtur blev jag besviken. Små vibrationer i hela båten och på tomgång ringar i vattnet. Fick byta till nya original för att få tillbaka komforten i båten. Vetus vet jag säljer väldig bra kuddar till sina smådieslar som är mjuka och fina.
http://viewer.zmags.com/publication/e01 ... 017c42a/1
http://viewer.zmags.com/publication/e01 ... 017c42a/1
Hej,
Har sökt, och funnit.
Tack för er hjälp !
Har sökt, och funnit.
Tack för er hjälp !