Lanternglödlampor.

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
fredrikk
Diamantmedlem

Re: Lanternglödlampor.

Inlägg av fredrikk » sön 09 maj 2010, 13:09

PeterW skrev:detta var tamej*** den tröttaste tråden någonsin
Tycker du det? Jag tycker att den är fullständigt lysande.

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 10 maj 2010, 07:40

Nu har jag slutat med båt och gått över till husvagn, så inget spelar nån roll längre. Det är för kallt. "Men är det inte kallt?"
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Guitar Nilsson » sön 16 maj 2010, 18:15

Nu har jag monterat LED-lampan i den trefärgade topplanternan. Om någon är intresserad kan jag berätta hur det såg ut, och vilken lampa det var. Men bara om nån är intresserad! :?: 8)
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

F Ehn
Silvermedlem

Inlägg av F Ehn » sön 16 maj 2010, 18:37

Guitar Nilsson skrev:Nu har jag monterat LED-lampan i den trefärgade topplanternan. Om någon är intresserad kan jag berätta hur det såg ut, och vilken lampa det var. Men bara om nån är intresserad! :?: 8)
Din lille skojare där, skall man kunna tro på något du berättar om lanternor efter att du sagt så här:
Av Ljusne-Håkan, Södra Bottenhavet, de enda riktiga havet, Saturday, May 15, 2010, 09:14 (1 dag, 10 h, 17 min. sen) @ Ljusne-Håkan

Åsså ska jag sätta dit en olaglig led-lampa i trikolorenlanterna högst upp så att hela sailguide sätter i halsen och helst svimmar en liten stund. Eller också så sätter jag dit en vanlig och tar kort på den och ljuger att det är en led som lyser och därmed lurar sailguidarna att skriva: "Ja vad var det vi sa, fel färg, fasansfullt felaktiga vinklar, böter, straffarbete, tukthus mm!"
Fabian, Överkapten.

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Guitar Nilsson » sön 16 maj 2010, 18:40

Liten och liten...? vet inte det direkt.

Skriv svar