Förstabåten Comfort 26a såld...

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
ErikG
Guldmedlem

Förstabåten Comfort 26a såld...

Inlägg av ErikG » tor 06 maj 2010, 20:46

Jaha då har man just blivit några kronor "rikare" men en båt fattigare.

Jag har haft en Comfort 26 i min ägo i tio år nu. Idag fick jag betalt av den nya ägaren, Jag hoppas att han komer att trivas med vår gamla fina lilla båt. Inte utan att det känns lite vemodigt... Jag kommer att sakna den sammanhållning vi hade under några år i C26 gänget.

Eran som förstagångsbåtägare är slut, nu är jag ju en erfaren båtägare :-)

Rikare o rikare förresten, med lite tur räcker pengarna till lite segel och lite utrustning till den stora båten...

Om någon C26 ägare läser detta och är intresserad av att förvalta en äldre phpbb forum databas (om jag kan få igång disken det ligger på) historia bilder osv så svara här i tråden eller skicka ett p.m. En viss Henrik uttryckte för en lång tid sedan ett visst intresse av att köra vidare, men efter hackning av webbplats ett flertal ggr och till slut ett ras på datorn som min obackade mail låg på så har jag ingen aning om hur jag skulle komma i kontakt med honom igen.

Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem

Re: Förstabåten Comfort 26a såld...

Inlägg av S-B A-son » tor 06 maj 2010, 20:52

Det är mycket lättare att köpa än att sälja!

Av någon anledning?

mvh Sven-Barry

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » tor 06 maj 2010, 21:25

Grattis!
Jag vet allt om vemodet att sälja förstabåten, jag gjorde det redan i somras.
Är sedan i måndags andrabåtsägare.
Måste säga att perioden som båtlös var värre än att sälja, i alla fall för min del.
Alla borde ha skägg

ErikG
Guldmedlem

Inlägg av ErikG » tor 06 maj 2010, 21:34

Båtlös blev jag aldrig, hittade den nya först...

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » tor 06 maj 2010, 21:43

Jag vet, jag ville bara gnälla och beklaga mig lite för egen del... :wink:
Alla borde ha skägg

Mikael2
Trogen medlem

Inlägg av Mikael2 » fre 07 maj 2010, 17:47

Det är med visst vemod som jag sålde min gamla 26:a. Det är en fantastiskt kultiverad segelbåt som gav mig många glädjerika stunder. Men allting har sin tid! Hoppas din nya båt (vad det nu är för något) blir till lika stor glädje.

Hälsningar Mikael Lindh

JonasComfort26
Trogen medlem
Kontakt:

Inlägg av JonasComfort26 » fre 07 maj 2010, 17:57

Grattis till nya båten och hoppas att du fick igen lite av pengarna på gamla C26:an. Jag har kontaktinfo till Henrik så jag kontaktar honom. Lycka till!

Mvh
Jonas

ErikG
Guldmedlem

Inlägg av ErikG » fre 07 maj 2010, 19:38

Tjena "C26 gubbar"!
Kul att "ses".

Micke hur går det med småbåtsflottan?
Den nya lådan är en GUY 33. Ett litet nätt steg upp från C26an, liten akterkabin för två vuxna, förpik för två och en grym salong med pentry med ugn och toa med dörr. Fast den är inte så stor som det låter, häcken är väl tre fot som inte kan användas till annat än badbrygga. Äntligen kan man ta sig runt i båten utan att göra det sittandes över/ under någon...
Men det har ju också sin charm. Fast inte med tre barn ombord...

Nu när jag fått betalt så lusläser jag segelofferter. Det är dyrare med segel till en 33 fotare än till en Comfort 26a...
Rullgenua o gennaker står på programmet. Både och från Boding eller bara rullgenua från North eller gran, och sedan leta efter beggad gennaker, men det tycks lite lurigt att få tag på en vettig.

Tack för vidarebefodran till Henrik Jonas.
Då får jag väl ta o sparka på gammel PCn o se om den vill gå igång eller lyfta ut HD'n för att få ut infon.

Mikael2
Trogen medlem

Inlägg av Mikael2 » mån 10 maj 2010, 23:37

Hej Erik! Småttingarna mår bra. Nummer två skall segla nu i sommar.

Grattis till Guy 33:an. Den har samma fader som mina småglin. Vi hade en gång en Guy 33:a i vår klubb som hette Sylt. Var nere i den en gång och förvånades av innerutrymmena speciellt i akterkabinen. Påminde en hel del om den mindre och mer välkända 22 fotaren från samma konstruktör. Hoppas att du har vägarna förbi och kan visa upp underverket.

Hälsningar Mikael

Skriv svar