Nu är det dags min Maxi racer ligger målad och klar i Stockholm nästa helg är sjösättning och segling en bit av vägen hem spännande.
Tur att vi har ett avlångt land denna. helg åker vi utförsskidor i Ramundberget.
Jag har längtat och drömt om segling med egen båt nu får vi se om jag och familjen har samma smak.
Leve sommaren
Nu J-klar !
-
Martin Fredin
- Guldmedlem
Nu J-klar !
Maxi Racer SWE 303 / Dehler 32 2011
-
Sneseglarn
- Diamantmedlem
Re: Nu J-klar !
Grattis och lycka till!
Grattis och välkommen!
Ifall familjen inte är vana båtmänniskor, välj premiärdagarna noga. Soligt och lagom vind ska det vara, det går att skrämma ihjäl människor som inte är vana seglare med hård vind. Då kommer de aldrig mer följa med ut.
Ifall familjen inte är vana båtmänniskor, välj premiärdagarna noga. Soligt och lagom vind ska det vara, det går att skrämma ihjäl människor som inte är vana seglare med hård vind. Då kommer de aldrig mer följa med ut.
Bär av, bär av, BÄR AV
Härligt, jag lånade en Maxi Racer för ett par år sen och seglade ut med min 6-månaders dotter, hundar och fru i kuling och regn. Det är en fantastisk båt att segla, lätt att trimma, bara att köra! Alla var glada, ingen ville kliva av när det var dags att lämna tillbaka båten!
X-342 SWE 18 "Kexet"
Bästa sättet att få familjen att ha samma smak är att låta dom sköta segling/navigering efter bästa förmåga. Och att man inte skriker till dom i nervositet när man lägger ut/till.
Även små barn kan få hålla i rorkulten en stund och få beröm.
Grattis till en fin båt och hoppas att ni får riktigt kul
Även små barn kan få hålla i rorkulten en stund och få beröm.
Grattis till en fin båt och hoppas att ni får riktigt kul