Gamla båtar

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
nikodemus67
Silvermedlem
Kontakt:

Re: Gamla båtar

Inlägg av nikodemus67 » sön 06 dec 2009, 18:07

Den översta, gula båten är väl en Murena med förlängd akter och nya fönsterrutor...

nilsnobbing
Platinamedlem

Inlägg av nilsnobbing » mån 07 dec 2009, 10:10

S-B A-son skrev:Nja, L26'an har längre ruff tror jag bestämt. Det ringer någon sorts BD-plast i huvudet på mig. Kanske beroende på ruffen som är lite BD-kryssarlik, eller kanske registreringsnumret! Båten ser väldigt fin ut tycker jag.

mvh Sven-Barry
Jag tänker också Koster 28 jag.

BD-kryssaren har helt enkelt stulit formen på ruffen från IF. Konstruktören berättade för mig när han mallade av den. Dessutom tror jag inte att de gjorde fler modeller.

//N.N

Steen
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Steen » tor 10 dec 2009, 13:31

Curt Gelin skrev:Kom med synpunkter bara! Faktafel fixas förhoppningsvis i nästa utgåva. Men broschyrer och LYS är inte alltid överens och databaser har olika mått.
Tanken är att ge jämförelser och vara en historiebok, vissa udda gamla båtar ska kunna leva vidare på detta sätt . Bulken blir Bavaria, Beneteau, Hanse, Jeanneau, Dufour och andra storsäljare.

CG

Fler okändisar som någon vet något om eller någon som vet om någon som kan berätta om dessa:
Guyline 800
Impala 36
Larsen 28
Nordisk Snekke
Sigma 38
Sjögren 29
X0 310
Impala 36 byggs ennå (on request) kontakt www.impalaklub.dk
Larsen 28 har sin klub. www.dansklarsenklub.dk (jag har haft bygg nummer 30)
Steen
Danmark

Skriv svar