Abstinens...
Re: Abstinens...
Jäpp, idag har jag gått loss på kölsvinet. Kommer att ta några helger, lika bra att passa på innan det blir för kallt ute.
Jag har också haft båtpyssel idag, rutorna som sitter utanpå i plast är så solblekta att man ser skrovet lätt genom på sidorna. Idag maskerade jag ordentligt och spraymålade "sargen", blev riktigt riktigt bra. 1-1,5h maskering och rengöring varje sida, under 5 min målning, förarbetet tar alltid enormt mycket mer tid! Testade maskeringstejp för hörn för första gången, Tesa Creative, funkade perfekt .Mr Q skrev:Jäpp, idag har jag gått loss på kölsvinet. Kommer att ta några helger, lika bra att passa på innan det blir för kallt ute.
Hann med stripa klart sidorna på båten också, även det blev riktigt bra.
I morgon ska jag börja riva allt på akterspegeln. Samtliga hål efter motorfästen (gamla/nya) ska sättas igen plus andra hål och lite småskador, sedan ska akterspegeln lackas om, i svart! Målet är pianolack-finish, det lär bli några timmars våtslipande både före och efter lack, men bra kommer det bli förhoppningsvis. Arbetet kan nästan beskrivas som terapi, måste hålla mig igång för att må gott.
Bär av, bär av, BÄR AV
Jag har inte ens fått upp presenningen ännu...
Men bilder kollas det ju på, och önskelistan fylls ju så man kan fynda lite på mässan förhoppningsvis...
Men bilder kollas det ju på, och önskelistan fylls ju så man kan fynda lite på mässan förhoppningsvis...
Du är medveten om att det kan bli riktigt varmt när solen står på antar jag...August skrev: ...
I morgon ska jag börja riva allt på akterspegeln. Samtliga hål efter motorfästen (gamla/nya) ska sättas igen plus andra hål och lite småskador, sedan ska akterspegeln lackas om, i svart! Målet är pianolack-finish, det lär bli några timmars våtslipande både före och efter lack, men bra kommer det bli förhoppningsvis. Arbetet kan nästan beskrivas som terapi, måste hålla mig igång för att må gott.
Jag har grått däck och har planer på att lacka om hela däcket till vitt för att det inte går att stå till barfota en solig högsommardag..
Abstinenz....det är min båt
http://foto.hanseklub.dk/#3.10 (bild taget just lagt til bryggan i Nyborg)
http://foto.hanseklub.dk/#3.10 (bild taget just lagt til bryggan i Nyborg)
Dejligt!
Danskt gemyt när det är som bäst.
Danskt gemyt när det är som bäst.