Finns det ritningar på nätet eller kanske tom kompletta satser för montering med frästa trälister och så.
Jag velar lite med att sälja och inredas min båt. Frugan vill ha mer komfort
Svante
Har samma problem men en helt anna båt. Det fattas några få cm på höjden Funderar i samma banor. Hur konstruktionen skall bli vet jag inte riktigt, men det brukar klarna så småningom. Blir dock inget inför denna säsong, men kanske till nästa år.Svante skrev:I min Banner så är ruffhöjden aningen låg. Har sett på en del båtar, en rufflucka i plexi med träförstyvningar ovanpå. Med en sån konstruktion skulle man kunna få ståhöjd med stängd lucka vilket hade varit rätt gött.
Finns det ritningar på nätet eller kanske tom kompletta satser för montering med frästa trälister och så.
Jag velar lite med att sälja och inredas min båt. Frugan vill ha mer komfort![]()
Svante
Jag följde din tråd ang ny båt tidigare, köpte du inte en Feeling i Holland?Svante skrev:I min Banner så är ruffhöjden aningen låg. Har sett på en del båtar, en rufflucka i plexi med träförstyvningar ovanpå. Med en sån konstruktion skulle man kunna få ståhöjd med stängd lucka vilket hade varit rätt gött.
Jag velar lite med att sälja och inredas min båt. Frugan vill ha mer komfort![]()
Svante
Jag seglar Banner 41 Sport !!! Underbar .Håkan skrev:Jag följde din tråd ang ny båt tidigare, köpte du inte en Feeling i Holland?Svante skrev:I min Banner så är ruffhöjden aningen låg. Har sett på en del båtar, en rufflucka i plexi med träförstyvningar ovanpå. Med en sån konstruktion skulle man kunna få ståhöjd med stängd lucka vilket hade varit rätt gött.
Svante
Är det din gamla båt du skall sälja? Vad är det för båt 28, 30 eller ½-tonnare? Är själv lite sugen på en Banner 41 Sport, vad är ditt intryck av Banner som båt?
Mvh
Båten såldes innan jag köpte Feelingen.Håkan skrev: Jag följde din tråd ang ny båt tidigare, köpte du inte en Feeling i Holland?
Är det din gamla båt du skall sälja? Vad är det för båt 28, 30 eller ½-tonnare? Är själv lite sugen på en Banner 41 Sport, vad är ditt intryck av Banner som båt?
Mvh
Vilken Banner är det som du har ?? 28 , 30 eller 41 sport...MartinM skrev:Har själv en X-99a, ribborna ovan på luckan har inte så mycket med hållfastheten att göra. De är snarare en förvaringsplats. På X-99an så sitter det endast fyra mindre skruv somm håller ribban, d.v.s endast två kan hjälpa till att hålla din tyngd om du vågar ställa dig på luckan.
Fixar man att bocka till plexiglas så skulle jag tro att det bara är att köra på. Sedan får man bygga ner med en list i framkan och bakkant på luckan. X-99an har en list i framkan men de stående luckorna är anpassade så att de är högre. Vilket man borde kunna fixa till, om man ändå är i farten.