Dynor
-
Calle C
-
Gäst
Inte jag, men hustrun har vid olika tillfällen gjort fynd på möbelplysch till båten. Det brukar finnas möbeltygaffärer litet varstans, och det verkar som just de färger som passar i båtar (ofta något i blå nyans, svagt melerat för fläckarnas skull) inte så efterfrågade av landkrabborna. Ifall man tar reklamen på allvar kanske det är svårt att hitta blåa katter?
När vi gjort nya dynor har vi använt nytt dynmaterial också. Dels blir det mycket fräschare, dels kan man ta tid på sig för tillpassning och arbete, för man har ju (visserligen fula) dynor i båten.
JAg kan inte adressen men senast handlade vi på nåot tyglager i Bunkeflo utanför Malmö. De jobbar med restpartier från välkända tillverkare. Sådana handlare kan nog finnas på många håll.
När vi gjort nya dynor har vi använt nytt dynmaterial också. Dels blir det mycket fräschare, dels kan man ta tid på sig för tillpassning och arbete, för man har ju (visserligen fula) dynor i båten.
JAg kan inte adressen men senast handlade vi på nåot tyglager i Bunkeflo utanför Malmö. De jobbar med restpartier från välkända tillverkare. Sådana handlare kan nog finnas på många håll.
Anders S
-
matsa
www.tygmarknaden.com såg jag på lite anslagstavlor nere i stenungsund, när vi var där o försökte segla tjörn runt i 0-0,1 sekundmeters vind. SUCK!!!!
-
Calle C
Vill delge mina erfarenheter. Köpte möbelplysch till husbussbygge för 25 år sedan. Hittade en annons i tidningen Land (!). Priset var mycket lågt. Ett tygprov övertygade
mig. Fick bli mörkröd plysch. Min gode vän, ortens tapetserare som arbetat ett helt yrkesliv med möbler, var imponerad. Han sa när han sydde dynorna åt mig att jag köpt tyget under inköpspris. Det var förresten han som rådde mig att använda plysch. Hållbart, tåligt. Det stämde, jag sålde husbusen ifjol, efter 24 år. Dynorna var fortfarnade nästan i nyskick, efter mer än 1000 övernattningar.
Alltså, leta efter möbelplysch till rätt pris. Firman som jag köpte från, Bror Bengtsson i Hjortsberga, finns tyvärr ej längre kvar.
Sarne
Alltså, leta efter möbelplysch till rätt pris. Firman som jag köpte från, Bror Bengtsson i Hjortsberga, finns tyvärr ej längre kvar.
Sarne
Seglar Triss Magnum
-
Snedseglaren
-
TA Gäst