Flytande båtmässa 2009, vad tycker ni?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Besqua
Diamantmedlem
Inlägg: 241
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:50

Flytande båtmässa 2009, vad tycker ni?

Inlägg av Besqua » sön 06 sep 2009, 19:03

Var på den för första gången, rejält blåsigt men det tog inte bort glädjen av att se närmare på en del fina seglare nere i Wasa hamnen, har aldrig vågat fråga grannarna om att få se närmare på deras fina nyare båtar i naturhamnen.
Men hur ska man veta hur dom seglar, tex hur beter sej en Hunter 38 på nästan 4 meters bredd på kryssen med sitt jätte storsegel, eller är den i mitt tycke prisvärda Jeanneau 36i nåt att ha, hur som, skoj var det och plast luktade det, och var det dregel någonstans så kan det vart mitt, Linjett 37 Arcona....
Har jag bråttom tar jag bilen

Tordmulen
Platinamedlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 12:57

Re: Flytande båtmässa 2009, vad tycker ni?

Inlägg av Tordmulen » mån 07 sep 2009, 08:55

SwedeStar 370 :!:

Mahogny
Guldmedlem
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 12:13

Re: Flytande båtmässa 2009, vad tycker ni?

Inlägg av Mahogny » ons 09 sep 2009, 15:04

En sak som slog mig var att vår svagare svenska krona har gjort att "di svenske" båtarna inte längre är så jättemycket dyrare än de nedifrån kontinenten (mest Tyskland/Frankrike). Och räknar man in hela ägandet med värdeminskning mm så gynnas våra inhemska båtar ännu mer. Kul, tycker jag som önskar att Svenska/Nordiska varv ska överleva.
Annars var väl mässan som den var, tråkigt med korta öppettider och 130:- känns i överkant.

Martin Fredin
Guldmedlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 17:57

Re: Flytande båtmässa 2009, vad tycker ni?

Inlägg av Martin Fredin » ons 09 sep 2009, 20:42

Instämmer mkt fin dreglet hänger fortfarande men problemet är hos båtförsäljarna.

Jag letar båt kan mkt väl tänka mig en ny 32 fotare el liknande men jag tycker att segelbåts försäljarna håller näsan alldeles för högt.

Går knappt att få ett vettigt svar eller engagemang överlägsna svar eller spydiga kommentarer vad är det för fel ?

Näe mkt talar för en beggad billig båt.

Försäljningen av båtar lär ju inte blomstra i dessa dagar vilket´kanske borde framkalla en något mjukare sida från dessa herrar hoppas dom snart får äta lite grus
Maxi Racer SWE 303 / Dehler 32 2011

Skriv svar