"Ursäkta håkan att jag inte vet nånting om nånting......tänkte kanske visa några bilder på min "skena"...då blir väl det 5 sm som du får bjuda på ett annat forum"
Skrev Filip.
Du blir bjuden på SM så länge jag har SM Filip, om vi träffas.
Men det verkar alltmer osannolikt, liksom att få se några bilder på dig och din båt.
Tänkte kanske visa några bilder...
...en välkänd signatur på det där andra forumet har i åratal pratat om att det kommer bilder, men det kommer aldrig några...
Men jag lovar dig FIlip, träffas vi på riktigt får du SM. Och en Krafs med turborullar.
MVH
Håkan
Väjningsregler
Re: Väjningsregler
En expert i mängden
kära HåkanMaxi33 skrev:"Ursäkta håkan att jag inte vet nånting om nånting......tänkte kanske visa några bilder på min "skena"...då blir väl det 5 sm som du får bjuda på ett annat forum"
Skrev Filip.
Du blir bjuden på SM så länge jag har SM Filip, om vi träffas.
Men det verkar alltmer osannolikt, liksom att få se några bilder på dig och din båt.
Tänkte kanske visa några bilder...
...en välkänd signatur på det där andra forumet har i åratal pratat om att det kommer bilder, men det kommer aldrig några...
Men jag lovar dig FIlip, träffas vi på riktigt får du SM. Och en Krafs med turborullar.
MVH
Håkan
Släpp din konspirationsteori....bilder har du sett..tom leveransplåten.....sen var det ju hela forumet som du ska bjuda på SM....varför jag skrev som jag skrev var att jag tappat Lyngves e-mail adress (bytt dator) och funderar på hur jag ska visa min installation samt att jag tycker din kommentar saknade mening i sammanhanget och gav inget bidrag till ämnet.....sen att få visa en "expert" att han inte alltid är det, kan ju vara nyttigt för honom
Jag är faktiskt uppriktigt säker på att jag inte är konspiratorisk Filip.
Jag har sett några anonyma bilder i inlägg från dig för längesedan på något som verkade vara detaljer från en HR, det är allt.
Själv har jag lagt ut bilder som visar min båt i olika miljöer, mig själv och mina barn, och till och med en del vänner jag träffat genom Planket.
Så allvarligt Filip, jag vill verkligen träffa dig, och om du tappat bort kontakten med Lyngve, som jag träffade i kött och blod häromveckan, så maila till bryggsnack@telia.com så fixar jag så vi träffas allihop.
MVH
Håkan
Jag har sett några anonyma bilder i inlägg från dig för längesedan på något som verkade vara detaljer från en HR, det är allt.
Själv har jag lagt ut bilder som visar min båt i olika miljöer, mig själv och mina barn, och till och med en del vänner jag träffat genom Planket.
Så allvarligt Filip, jag vill verkligen träffa dig, och om du tappat bort kontakten med Lyngve, som jag träffade i kött och blod häromveckan, så maila till bryggsnack@telia.com så fixar jag så vi träffas allihop.
MVH
Håkan
En expert i mängden
[quote="Maxi33...en välkänd signatur på det där andra forumet har i åratal pratat om att det kommer bilder, men det kommer aldrig några...
MVH
Håkan[/quote]
Lägg ner Håkan
Berätta om din teori då? Vilken välkänd signatur skulle jag vara?
MVH
Håkan[/quote]
Lägg ner Håkan
Berätta om din teori då? Vilken välkänd signatur skulle jag vara?
ja tänk vilka stora sjömän vi blir när vi sitter vid rodret på vår lilla segel båt! kurser har vi gott så vi kan ju det här? sluta fjanta er om att dra reglerna låt yrkesfartygen gå (har vi så svårt att väja eller att göra ett extra slag) eller är man bara stöddig och vill visa att man har rätt till väg (detta löjliga ämne dyker upp titt som tätt så låt oss glömma det "så håll undan"
Tror du på fullaste allvar att det är det den här diskussionen handlar om?eos skrev: ...är man bara stöddig och vill visa att man har rätt till väg....
De frågor som diskuteras: 1) är små båtar ALLTID väjningsskyldiga mot stora; 2) när inträder skyldigheten att hålla kurs och fart i en väjningssituation (för en sådan skyldighet har man). Som du kanske kan försöka förstå handlar 1) om vilka förväntningar stora båtar har på värt uppträdande och fattar du verkligen inte att 2) handlar om säkerhet och förutsägbarhet för alla inblandade? Det finns inga kapten-ahab-kaptener här som vill leka chickenrace även om sådana epitet haglar. Det finns ingen som vill reta upp en kapten på en stor båt som du verkar tro och det finns ingen med dödslängtan. Det finns inte ens en jävel här som vill riskera att vara till onödigt besvär för någon. Vi vill bara följa reglerna och vara så förutsägbara och lätta att ha att göra med som möjligt!
Med tanke på hur många kloka ilskna antagonister det finns borde väl någon kunna svara på Bossehs fråga ovan men det är så klart lättare att häckla än att bidra...