Hej! Jag har lite problem med min c70 som ung var femte minut slår av sig själv för att omelbart slå på sig igen (utan att jag behöver göra något) Det medför att jag behöver trycka på OK knappen för att komma in på plotter sidan och om jag har lagt en waypoint eller rutt som autopiloten går efter så larmar autopiloten att den har tappt kursen.
Jag har undersökt ev elfel eller glappkontat men kan konstatera att det är inte felet, samt uppdaterat mjukvaran till 4.29 (såvitt jag vet den senaste versionen).
Någon som vet eller kan komma med tips.
Mvh
Fredrik
Problem med Raymarine c70
Re: Problem med Raymarine c70
Kan det vara antennproblem?
Jag är stolt ägare till en gammal Philips MK9a, (ej plotter, bara gps) en kär familjemedlem från 1994.
Den började med sådana fasoner för ett par år sedan. Efter uppdatering av mjukvara och byte av koax, så mådde den lika dåligt ändå.
Men när den fick en ny antenn att gosa med, så blev den som i fornstora dagar.
Så prova att låna en antenn från någon kompis och kolla om det kan hjälpa.
Ha de
Kenta
Det var bättre förr- längre tillbaka
Jag är stolt ägare till en gammal Philips MK9a, (ej plotter, bara gps) en kär familjemedlem från 1994.
Den började med sådana fasoner för ett par år sedan. Efter uppdatering av mjukvara och byte av koax, så mådde den lika dåligt ändå.
Men när den fick en ny antenn att gosa med, så blev den som i fornstora dagar.
Så prova att låna en antenn från någon kompis och kolla om det kan hjälpa.
Ha de
Kenta
Det var bättre förr- längre tillbaka
Det var bättre förr, längre tillbaka!
Möjligt! Ska kolla upp detta.
Tack för tipset!
/Fredrik
Tack för tipset!
/Fredrik
Prova att koppla allt utom strömmen, försvinner problemen? Om inte är det troligen ett fel i elektroniken. Kontakta servicen, vissa problem är inte okända och vissa saker tar tid att få fixat så då kanske man ska vänta lite med reparation.
Tack för tips!
/Fredrik
/Fredrik