Eilean skrev:Jag håller naturligtvis med dig i just denna sak, Brendan.
Men jag respekterar Bosseh och hans gedigna kunskaper allt för mycket för att kunna ställa upp på ditt påstående: ...."De vet så väl att de har i grunden fel men av dunkla motiv måste de till varje pris hävda sin hasardmetod...."
Tråden kan vara intressant om vi håller oss till sakargument och inte implicerar dolda agendor och sår frön till påhopp.
...liksom du i sak håller med mig (och jag med dig) i det mesta när det kommer till kritan!
Vad har det med saken att göra om Bosseh eventuellt skulle ha gedigna kunskaper i andra sakfrågor? Här och i åtminstone en
annan tråd visar han en skrämmande brist på sunt förnuft och omdöme.
Och förresten, om nybörjare också skulle uppfatta honom som gediget kunnig, är det ännu värre. Hans irrläror har då ännu större utsikter att accepteras med hull och hår.
En sak till Gunnar S: Väjningsdebatten du för med Håkan på Planket. Vad är problemet? Om färjan signalerar "jag girar styrbord" borde väl segelbåtarna
hörsammat detta och stått på? Färja A kunde ju inte komma in i färjeläget förrän färja B hade lämnat det. Det var väl bara för Håkan och folkan att
gå antingen framför eller tätt bakom färja B?