FAN! Tappade just hålskruven/banjobulten till Yanmar i sjön..
Nu när ALLT är stängt..
Motorn är 4JH4E - delen är nr 14,15,16 på denna bild http://lidingomarin.bai.nu/upl/mediumre ... 7AD%7D.jpg
KOSTAR ju fan inget men nu ligger den på botten!
Kan någon vettig här meddela vilket Yanmar serviceställe som kan ha öppet imorgon så man inte förstör hela helgen.. Eller OM någon har delen hemma....
Eller var man annars kan få tag i en Banjobult imorgon.-...
Eller om någon känner en bra dykare/fridykare på Rindö/Vaxholm....
Banjobult - VAR KÖRA YANMAR tillbehör imorgon.. FAAN
Re: Banjobult - VAR KÖRA YANMAR tillbehör imorgon.. FAAN
Eller om nån känner nån som har en magnet och ett långt snöre, kanske?bompaholm skrev:... Eller om någon känner en bra dykare/fridykare på Rindö/Vaxholm....
/T
De vanliga tillbehörsbutikerna kan ha, det kan bli lite åka inna du finner. Prova hos SeaSea -finns på flera håll i stockholmsområdet, Erlandssons - om nu Watski i Vaxholm inte har (tror jag inte efter de få besök jag gjort där).
Både SeaSea och Erlandssons har en del i butikerna som inte finns i katalogen, speciellt till motorer, även om din skruv är lite speciell.
Det går ju att kolla hur det ser ut i de stora hamnarna som Lidingö, Svinninge (?? har aldrig varit där) och Bullandö - där kan finnas verkstäder som har öppet. Du har säkert kollat på http://www.yanmar.se/ där finns alla serviceverkstäderna, bara att ringa runt!
Stockholm är stort ....
Dykare ... om någonstans borde det finnas kring Vaxholm. Blir nog svårt att hitta en liten skruv, och också dyrt.
Både SeaSea och Erlandssons har en del i butikerna som inte finns i katalogen, speciellt till motorer, även om din skruv är lite speciell.
Det går ju att kolla hur det ser ut i de stora hamnarna som Lidingö, Svinninge (?? har aldrig varit där) och Bullandö - där kan finnas verkstäder som har öppet. Du har säkert kollat på http://www.yanmar.se/ där finns alla serviceverkstäderna, bara att ringa runt!
Stockholm är stort ....
Dykare ... om någonstans borde det finnas kring Vaxholm. Blir nog svårt att hitta en liten skruv, och också dyrt.
Watski i Vaxholm lär väl knappast ha nåt !?
Däremot har jag för mig att Watski i Bromma hade en del resevdelar till motorer. Åker du från Waxholm ligger ju Erlandssons brygga på vägen dit. Du har ju ganska nära till Svinninge också. Frågan är ju bara om nån har öppet.
tommy
Däremot har jag för mig att Watski i Bromma hade en del resevdelar till motorer. Åker du från Waxholm ligger ju Erlandssons brygga på vägen dit. Du har ju ganska nära till Svinninge också. Frågan är ju bara om nån har öppet.
tommy
thallatha(alfakrull)hotmail.com
Seasea-butikerna verkar ha generöst öppet idag. Erlandsons likaså. Nu är jag inte bekant med Svinninge marina, men om man googlar runt lite så ser man att "Doghouse Marine AB" på sagda marina har öppet mellan 11 och 16 idag.
Slutsats:
De flesta båthandlare som vill tjäna pengar har öppet idag. Gäller bara att lokalisera en som har motor-/yanmar-delar i lager.
Slutsats:
De flesta båthandlare som vill tjäna pengar har öppet idag. Gäller bara att lokalisera en som har motor-/yanmar-delar i lager.