Hej på er
Har en 2.5 hk mercury från 1998. Gängerna på tanken har gått sönder, vilket gör att den läcker bensin. Ända alternativet är att köpa ny tank för 1000 kr. Tänkte kolla om nån härinne haft samma problem och kanske har en bättre och billigare lösning. kan ju lika bra köpa ny motor ifall jag ska köpa ny tank.
Hoppas på bra tips
Ha en bra sommar
Jacob
2.5 hk Mercury
-
Calle C
-
carlnilsjonas
- Silvermedlem
- Kontakt:
Hej Jonas
Det är gängorna på tanken som är sönder. Tanklocket är helt. Men gängerna på tanken har gått sönder. Motorn ligger mest ner och används väldigt sällan vilket gör att det läcker bensin.
Lösningen är att köa en ny tank som kostar 1000 kr. Men då kan jag lika bra köpa en ny motor känns det som. Därför undrar jag om nån har nån bra lösning.
Jacob
Det är gängorna på tanken som är sönder. Tanklocket är helt. Men gängerna på tanken har gått sönder. Motorn ligger mest ner och används väldigt sällan vilket gör att det läcker bensin.
Lösningen är att köa en ny tank som kostar 1000 kr. Men då kan jag lika bra köpa en ny motor känns det som. Därför undrar jag om nån har nån bra lösning.
Jacob
Packning
Nja ny tank låter drastiskt. Jag har en trycktank som tanklocket var kasst på men där la jag bara en tjock plast under locket och drog dit med de trasiga gängorna. dels så höll plasten tätt från läckage och dels fyllde den ut så att gängorna greppade.