Lidingö Runt?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Lidingö Runt?

Inlägg av Mr Q » lör 24 jan 2009, 19:17

Börjar närma sig med stormsteg. Vilka är med?

matsa
Diamantmedlem
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 23:10

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av matsa » lör 24 jan 2009, 21:41

troligtvis jag.....
måste bara fixa ny gast. kvinnlig, kurvig, gärna lite urringad. blondin brunett eller rödhårig spelar ingen roll :lol:

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Mr Q » lör 24 jan 2009, 21:52

Va brudar ombord, vilken lyx! :lol:

Vi har bara oss själva dvs 4 tunnhåriga män i sina bästa dagar, men väl en supportklack på kajen bestående av 3 generationers hejaklack. 8)

Man kanske skulle försöka smyga med en snygging ombord för att höja moralen? Nä förresten då vill ingen hänga på railen utan helt plötsligt finns det frivilliga till disken eller"titta vilken vacker utsikt ska vi sitta på fördäck och fika" och allt möjligt annat icke racefokuserat trams.

matsa
Diamantmedlem
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 23:10

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av matsa » lör 24 jan 2009, 22:32

fy va tråkigt å kappsegla med bara några tunnhåriga gubbar ombord! kvinnlig gast ska det va!!!! mkt roligare och trevligare!! dom finns även med stark inbyggd tävlingsinstinkt, men tyvärr är såna praktexemplar sällsynta, men dom finns......

jofred
Diamantmedlem
Inlägg: 241
Blev medlem: tis 17 okt 2006, 03:30

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av jofred » sön 25 jan 2009, 09:36

Klart man ska vara med! Troligen sista året som bron är stängd dessutom. Nästa år tar det 15min hem från målgången.

matsa
Diamantmedlem
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 23:10

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av matsa » sön 25 jan 2009, 21:05

då kanske man ska vänta till nästa år ??? :lol:

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Mr Q » sön 25 jan 2009, 21:48

Du kan ju alltid skicka ut snyggingen på bommen och kränga er under. :lol:
Skämt åsido kommer det att byggas en öppningsbar bro där?

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Eilean » mån 26 jan 2009, 09:39

Mr Q skrev:Du kan ju alltid skicka ut snyggingen på bommen och kränga er under. :lol:
Skämt åsido kommer det att byggas en öppningsbar bro där?
Bron är öppningsbar, Lidingöbanan alltså. Men varit ur drift i många år.
Tydligen åligger det Lidingö Stad att bekosta underhållet, vilket man inte velat göra. Men nu har de av någon anledning ålagts att hålla den i skick så att den kan öppnas.
Vägbron är naturligtvis inte öppningsbar så maxhöjden blir ca 12 meter vill jag minnas från den tiden man kunde passera där.

Jag brukar kunna betrakta LR-spektaklet från däck - den helgen brukar ofta vara vårputshelg då vinterns lort skuras bort. Och varje år tänker jag samma tanke - vaffö gör dom på detta viset?

Men lycka till!

jofred
Diamantmedlem
Inlägg: 241
Blev medlem: tis 17 okt 2006, 03:30

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av jofred » mån 26 jan 2009, 14:32

Tror till och med att man inte bör vara högre än 11,5m om man ska under den fasta bron. Tror det var HD som vägrade ta upp ärendet. Kommunen har i alla fall lyckats förhala det några år. Det tackar man för :evil:

Tänk om man inte tackat nej till tunnelbanan när den byggdes, då hade man sluppit allt det här trasslet. Det finns en massa tågkramare på ön som älskar sin museiejärnväg...

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Eilean » mån 26 jan 2009, 14:43

jofred skrev:Tror till och med att man inte bör vara högre än 11,5m om man ska under den fasta bron. Tror det var HD som vägrade ta upp ärendet. Kommunen har i alla fall lyckats förhala det några år. Det tackar man för :evil:

Tänk om man inte tackat nej till tunnelbanan när den byggdes, då hade man sluppit allt det här trasslet. Det finns en massa tågkramare på ön som älskar sin museiejärnväg...
15 min från mål...?
Hunduddsbåt eller sådär 3,0 i LYS?

jofred
Diamantmedlem
Inlägg: 241
Blev medlem: tis 17 okt 2006, 03:30

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av jofred » mån 26 jan 2009, 15:37

Eilean skrev: 15 min från mål...?
Hunduddsbåt eller sådär 3,0 i LYS?
Skärsätra båtklubb vid AGA, Lidingö

Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Inlägg: 1251
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 21:41
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Seglaren » mån 26 jan 2009, 20:21

Ja, jäkla bro. Jag har gjort Lidingö runt en gång. När jag köpte Vegan låg den på klubben Vega... alldeles intill brofästet på fastlandsidan. Räknade med att det gick att ge genom bron, men när vi gav oss iväg upptäckte vi att så inte var fallet. Det blev några hårda sjömil för Albinmotorn i frisk vind (kuling) mestadels i rätt i näbben. Behöver jag säga att vi inte hade sjökort för den delen... nu är det ju inte svårnavigerat men det hade känts bra särskilt som det var lite hårt väder,motorn inte att lita på, inte rigg och segel heller för den delen. Men när vi väl rundat Lidingö vart det lugnt igen.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

jofred
Diamantmedlem
Inlägg: 241
Blev medlem: tis 17 okt 2006, 03:30

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av jofred » mån 26 jan 2009, 20:28

Funderar faktiskt på att låna mastkran i Islinge och ta ner efter målgång. I alla fall om det inte är någon vind, annars seglar man ju gärna runt och matar lite snurra om det bär emot.

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Mr Q » mån 26 jan 2009, 21:26

Förra året var det frisk bris och slör hem, så vi forsade fram i 7-8 knop på Askrikefjärden. Var ganska skönt att slösegla litet efter hetsen under räjset. Litet käk fika och eftersnack.

Coolaste förutom trimaranerna förstås var på vägen hem, en J80 med en Genaker som täckte typ hela båten. Den seglade jämt med vår betydligt högre lys-räjtade båt som bara hade genua/stor!

Användarvisningsbild
Håkan
Diamantmedlem
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 20 jan 2006, 10:28
Ort: Helsingborg

Re: Lidingö Runt?

Inlägg av Håkan » ons 28 jan 2009, 10:40

Vi är med :D
Diva 399 långt ner i fältet... :(
Men vi tränar ju bara en gång per år också :mrgreen:

Ha det /
Håkan
Äntligen ligger HP:n på Råå :-) :-) :-)

Skriv svar