Sträckan Vaxholm-Grisslehamn
-
Le Magni
Sträckan Vaxholm-Grisslehamn
Hallåj.
Har tänkt segla sträckan Vaxholm-Grisslehamn. Jag selgar med min Magnifik Midget ,Uppskattningsvis hur lång tid skulle det ta med goda vindar? Någon som har seglat sträckan? Hur många distans är det på ett ungefär??
Tacksam för svar!
Har tänkt segla sträckan Vaxholm-Grisslehamn. Jag selgar med min Magnifik Midget ,Uppskattningsvis hur lång tid skulle det ta med goda vindar? Någon som har seglat sträckan? Hur många distans är det på ett ungefär??
Tacksam för svar!
-
Gäst
-
Gäst
-
Gäst
-
naffatS
Vaxholm - Grisslehamn
Beror på om du skall till västra eller östra hamnen. Via Väddö kanal med två broöppningar (Bagghusbron varje halvtimme och Älmstabron varje heltimme) blir det ca 59 DM och gär du på utsidan av Väddö via Arholma och Simpnäsklupp blir det ett par DM kortare. Om du går på \"fel\" sida om Väddö och behöver runda Singö får du lägga till ytterligare 10 DM.
Jag seglade den sträckan för ett par år sedan. Det går ju givetvis att sträcksegla under en lång dag. Jag seglade \"ytterspår\" till gästhamnen i öster i Grisslehamn. Vi seglade Vaxholm-Arholma (Trevlig bastu!) första dagen och sedan Arholma-Grisslehamn dag två. Kan rekomenderas om man inte har jättebråttom.