Ny rigg Maxi 87

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Börje

Ny rigg Maxi 87

Inlägg av Börje » tis 05 jul 2005, 14:07

Hej,
Tänkte höra om någon har erfarenhet av riggbyte på en liknande båt och vad notan slutade på. Hörde av mig till Selden men blev tvungen att svara på typ 100 frågor för att få ett mellan \"tummen & pekfinger\" pris :? När jag ändå är igång och frågar så kanske någon annan har nåt bra tips om annan leveramtör då jag misstänker 90% här kommer att rekomendera ovan nämnda :roll:

Tjing!

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Inlägg av Anders S » tis 05 jul 2005, 14:35

Benns säljer också master.

Annars kan man också hitta rätt fina begagnade master när det bytts till rullstor. En sådan utbytt mast som är en aning för lång kan vara mycket prisvärd - då kapar man av den nertill och handlar det om endast någon dm kan det räcka. Annars får man flytta beslag från toppen och neråt också - spridarna måste ha samma placering som innan, och samma längd. Litet grövre profil, grövre stag/vant etc är inget större problem.

Får man med rigg på köpet kan denna ofta bli \"som ny\" om den får nya ändstycken nertill, det är där saltvattnet går hårdast åt materialet.
Anders S

Skriv svar