Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Jens K
- Platinamedlem
Den här Maxin har legat inne i Husarviken vid Gasverket i Stockholm i minst en vecka. Såg den förra veckan från andra sidan men tog mig över idag och kollade lite närmare. Båten ligger förtöjd mycket slarvigt med en gammal rostig kätting och några "snören"(blå presenningslina) vid ett träd. Det finns alltså inget lås på kättingen utan den bara hänger på några knapar för fördäck. En akterankarlina finns.
Jag kan ju ha fel och ägaren har funnit detta vara en fin vinterplats, och isåfall är det väl fint, men om det nu är så att någon saknar den här båten så finns den alltså här.

-
Miller
- Trogen medlem
Jag sålde denna Maxi 68 i våras. Sen ringde en båtägare upp mig som spårat båten via mitt medlemskap i kryssarklubben. Då hade båten olovligen parkerats på hans båtplats så han ringde och fråga mig om det var jag som dumpat henne där. Sen verkar den ha flyttats.. Synd då denna båt var i mycket gott skick o princip det mesta nytt och rikligt utrustad.