Jag kikade på bilder av din båt på nf.broach.se. Du har en väldigt fin båt, får jag säga. Men får jag fråga vad poängen är med den höj/sänkbara spismodulen?stangen skrev: Ok, Jag kan lyssna med några NF -ägare i förbundet på bästkusten om de kan låta dig komma och kika.
De flesta NF finns annars på Ostkusten. Messar dig privat här på Sailguide vid eventuell framgång.
Funderingar om båtbyte
Re: Funderingar om båtbyte
Hej,
Och tack =)
Det är för att SB koj skall kunna vara fullängd.
Tidigare var där en utdragbar "skärgårdslåda" och under segling/kvällstid knuffades lådan under bänken och det blev till en hel koj. Men utdragen så fanns där bakom ett lockande utrymme (för tex kyl). Och utdragslådan var opraktiskt på flera vis - ville man ha två lågor igång måste en lucka stå öppen och avställningsytor försvann mm...
Lösningen var att istället för ut/in modell skärgårdslåda blev det upp/ner. När modulen nu är i övre läget får fötterna plats därunder och SB koj är fullängd igen.
I nerfällt läge får jag massor av lyxig arbetsyta för matlagning, med locket över spisen på under segling ryms ett (halvt) sjökort, och dottern har fått ett prima skötbord. Bakom spismodulen står nu kylen som nås via lucka.
Och tack =)
Det är för att SB koj skall kunna vara fullängd.
Tidigare var där en utdragbar "skärgårdslåda" och under segling/kvällstid knuffades lådan under bänken och det blev till en hel koj. Men utdragen så fanns där bakom ett lockande utrymme (för tex kyl). Och utdragslådan var opraktiskt på flera vis - ville man ha två lågor igång måste en lucka stå öppen och avställningsytor försvann mm...
Lösningen var att istället för ut/in modell skärgårdslåda blev det upp/ner. När modulen nu är i övre läget får fötterna plats därunder och SB koj är fullängd igen.
I nerfällt läge får jag massor av lyxig arbetsyta för matlagning, med locket över spisen på under segling ryms ett (halvt) sjökort, och dottern har fått ett prima skötbord. Bakom spismodulen står nu kylen som nås via lucka.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
Listigt!
Jag har hört av mig till några NF ägare på västkusten om att du finns och är nyfiken på båttypen. Vi får se hur det går. Jag PM:ar dig vid positiv respons.fredrikk skrev:Tackar ödmjukast!stangen skrev: Ok, Jag kan lyssna med några NF -ägare i förbundet på bästkusten om de kan låta dig komma och kika.
De flesta NF finns annars på Ostkusten. Messar dig privat här på Sailguide vid eventuell framgång.
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas
Happy days fredrikk,
Jag har PM:at dig om ett par vänliga NF själar som kan låta dig kika i deras båtar.
Jag litar på att du håller deras kontaktuppgifter och annan personlig information om dem för dig själv.
Lycka till!
Jag har PM:at dig om ett par vänliga NF själar som kan låta dig kika i deras båtar.
Jag litar på att du håller deras kontaktuppgifter och annan personlig information om dem för dig själv.
Lycka till!
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas
Läst med intresse denna tråd, mycket rymd och båt får du
om du ser på en Arabesque 30, 32,
kan komma med en del extra info om modellen om ngn vill,
det är en underskattad Becker båt .
om du ser på en Arabesque 30, 32,
kan komma med en del extra info om modellen om ngn vill,
det är en underskattad Becker båt .
Har jag bråttom tar jag bilen
Tack så mycket! Jag skall kontakta dem i dagarna!stangen skrev:Happy days fredrikk,
Lycka till!
Halvt OT:
Och förresten, i torsdags kom vi väldigt mycket närmre ett båtbyte. Den första ordern trillade in till mitt nystartade företag. Om jag får säga det själv är det rätt bra jobbat att ta en order från bilindustrin i dagens läge. Hoppas bara kunden överlever tills de skall betala...
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Kings cruiser 29 kanske?
finns en till salu i Danmark.
Cutlass 27 är ocså en slankare båt, finns kanske inte så många men det står åtmintone en på båtnet, vacker!
Aphrodite 30 (något bredare), men seglar bra
vill du ha ngt riktigt långsmalt så kolla på Rapid eller Rival 22.
Senorita Helmsman är också en välseglande smalare båt.
Bumerang 32 likaså (dyrare förstås)
Fast jag håller med om att IW 31 är vacker & seglar bra!
/Susanne
finns en till salu i Danmark.
Cutlass 27 är ocså en slankare båt, finns kanske inte så många men det står åtmintone en på båtnet, vacker!
Aphrodite 30 (något bredare), men seglar bra
vill du ha ngt riktigt långsmalt så kolla på Rapid eller Rival 22.
Senorita Helmsman är också en välseglande smalare båt.
Bumerang 32 likaså (dyrare förstås)
Fast jag håller med om att IW 31 är vacker & seglar bra!
/Susanne
/Susanne
Tidigare seglat Maxi 68, Becker 27, Banner halvton & Diva 39
Bumerang 32 har vi provseglat en gång i tiden. En jättefin båt, med goda utrymmen och fina seglingsegenskaper. 1,14 i LYS om jag inte missminner mig.
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Ja Bumerangen är inte dum alls.
kvick i slagen & lite jollekänsla.
Finns kanske inte så många, men...
kvick i slagen & lite jollekänsla.
Finns kanske inte så många, men...
/Susanne