Gliderfock från Gransegel?
Gliderfock från Gransegel?
Någon som testat den eller i övrigt känner till om den är bra? Funderar på en sån på rulle till min self tacker.
Re: Gliderfock från Gransegel?
Det verkliga testet är ett par punkter:
- Hur ser det ut efter några år, kommer duk/latta att inte bara blien rynksamlig upptill?
- Hur står seglet delvis inrullat i kuling, kommer då lattpartiet att stå utan rynkor och fladder?
- Hur ser det ut efter några år, kommer duk/latta att inte bara blien rynksamlig upptill?
- Hur står seglet delvis inrullat i kuling, kommer då lattpartiet att stå utan rynkor och fladder?
Har en Gliderfock sedan 2006 och kan bara säga att den funkar jättebra, oavsett den är lite inrullad eller helt ute. Helt suverän på kryss. Jag har kutter-rigg, med glidern som självslående och en genua på yttre staget. Jag är helnöjd. Jag har inte heller märkt något problem med rynkning i toppen, varesig den är lite inrullad eller helt ute.
///Benke
///Benke
Vi köpte en gliderfock från Gran till årets säsong och vi har varit mycket nöjda - ett fantastiskt segel i mina ögon och det har även fått mycket uppskattande kommentarer av seglingskunniga vänner som varit med. Har dock inte provat det i kuling, då jag oftast försöker att ligga i hamn... 
// J
// J
Tack för bra input!
mvh
mvh