Kvalificerad gissning
Kvalificerad gissning
Skall fästa en badbrygga (på aktern) på segelbåten.
Då skall jag köpa skruvar och muttrar och hinner inte till båten och mäta.
Kan någon ge en kvalificerad gissning hur tjock akterspegeln kan vara
4 mm? Någon med erfareenhet?
Båten ? en finskt kvalitetsbygge -81 ritat av Södergren: Sirena 38
Då skall jag köpa skruvar och muttrar och hinner inte till båten och mäta.
Kan någon ge en kvalificerad gissning hur tjock akterspegeln kan vara
4 mm? Någon med erfareenhet?
Båten ? en finskt kvalitetsbygge -81 ritat av Södergren: Sirena 38
Eller en tigersåg eller en vinkelslip. Men! Måste i detta sammanhang passa på att tipsa om ett av mina absoluta favoritverktyg, nämligen Knipex kraftavbitare. Det vete katten vad jag skulle göra utan den! Har ni inte redan en ombord så köp.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=15083136
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=15083136
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Hej,
Gjorde en genomföring i akteran på min Athan 34, samma konstruktör och samma årsmodell. Mått c:a 9 mm, ingen sandwich utan "bara" plast.
Tidigare ägare har M8 bult för badstegen och jag kan inte se ngr sprickor eller andra tecken på att belastningsskador vid hålen. Tilläggas kan att brickorna är upp mot 15 mm.
Jag har tidigare använt mig av ett mellanlägg på insidan som jag gjorde av en gammal skärbräda i plast för att få bättre utjämning av lasten. Funkade bra.
Hälsn
Gjorde en genomföring i akteran på min Athan 34, samma konstruktör och samma årsmodell. Mått c:a 9 mm, ingen sandwich utan "bara" plast.
Tidigare ägare har M8 bult för badstegen och jag kan inte se ngr sprickor eller andra tecken på att belastningsskador vid hålen. Tilläggas kan att brickorna är upp mot 15 mm.
Jag har tidigare använt mig av ett mellanlägg på insidan som jag gjorde av en gammal skärbräda i plast för att få bättre utjämning av lasten. Funkade bra.
Hälsn
Scanner 391 nr 142