Vår Rival 22:a har 2 meters långa kojer i förpik och salong. Stick kojen är runt 2,1m vilket är mycket uppskattat av vår 197 cm kamrat.
mvh / Plarsa
http://rival22.plars.org
Båt med långa kojer i förpiken
Nej det är den inte, men jag har mätt upp ytorna då vi planerat att sätta upp isolering på ytorna.
Då det är en entyps båt är även skottens placering reglerade så antagligen är alla rivalen mer eller mindre lika på denna punkt. Det kan ju vara så att skillnaden på 5cm +- är det som gör det rymligt eller trångt.
Måste ju erkänna att det är mysigt i förpiken då båten är lång, låg och smal. Vilket också gör den stilig och snabb.
mvh / Plarsa
Då det är en entyps båt är även skottens placering reglerade så antagligen är alla rivalen mer eller mindre lika på denna punkt. Det kan ju vara så att skillnaden på 5cm +- är det som gör det rymligt eller trångt.
Måste ju erkänna att det är mysigt i förpiken då båten är lång, låg och smal. Vilket också gör den stilig och snabb.
mvh / Plarsa
Ett gott argument för att ta generaliseringar med en nypa salt. Detta kan ju (se det positivt!) slå båda vägarna, och du kan ju tänkas få fler båtar att titta på (eller fråga om kojlängden på) eftersom båtar du avfärdat kan ha längre kojer än normalt, också.votiv skrev:är den specialbyggd? vi var och tittade på en Rival och det var knappt min sambo fick plats i förpiken...plarsa skrev:Vår Rival 22:a har 2 meters långa kojer i förpik och salong. Stick kojen är runt 2,1m vilket är mycket uppskattat av vår 197 cm kamrat.
mvh / Plarsa
PS: Jag har köpt "självinredd" båt där förre ägaren var en liten nätt farbror, vilket ingen påstår att jag är - var vaksam! (Som tur var - han använde tumstock, inte sin egen längd då han vägde in skotten...)
Anders S