Svante
Bärsele/flytväst för hund
Bärsele/flytväst för hund
Vi har en Irländs Setter c:a 30 kg och behöver en flytväst/bärsele. Jag har köpt en Craft i storlek L men den verkat göra ont på hunden
när jag lyfter. Finns det nån annan variant som är bättre för lyft?
Svante
Svante
-
fritzfelix
-
carlnilsjonas
- Silvermedlem
- Kontakt:
Fritzfelix poäng blir tydligare om man tänker på att flytvästens remmar under magen på hunden sitter där för att \"hålla kvar jycken i västen\" i vattnet. på grund av vattnets densitet är ju hunden betydligt \"lättare\" i vatten än i luft.
Jag gissar att det fiffigaste är att helt enkelt (om nu hunden tillåter den saken) lyfta hunden hel och hållen och inte betrakta västen som en bärsele.
Lycka till!
/Jonas
Jag gissar att det fiffigaste är att helt enkelt (om nu hunden tillåter den saken) lyfta hunden hel och hållen och inte betrakta västen som en bärsele.
Lycka till!
/Jonas
Pet-Saver
Kan rekommendera \"The Pet-Saver\". Har just köpt en till vår collie. Det är en flytväst, men istället för enbart remmar under magen, är den försedd med en rejäl gördel som fördelar tyngden. Stort handtag på ryggen, och enkelt reglerbar med kardborreband och givetvis vanliga plastspännen. Kostade 459 för en hund upp till 31,8 kg (70 lbs). Finns även i en större storlek och några mindre.
Köpte den på \"Hundliv\" i Göteborg, tel. 031-131696. De vet säkert var du kan få tag i den där du bor.
Köpte den på \"Hundliv\" i Göteborg, tel. 031-131696. De vet säkert var du kan få tag i den där du bor.
Hälsningar Bosse
\"Utan tvivel är man inte riktigt klok\"
(Tage Danielsson)
\"Utan tvivel är man inte riktigt klok\"
(Tage Danielsson)