Dyvikaplugg med ovanliga mått...?!
Dyvikaplugg med ovanliga mått...?!
Har en... Hadde en plugg med måtten: diameter 29-30mm och gängstigning på 1,5mm. Hittar ej något sådant som passar i båten (shipman 28 -75), snart sjösättning så börjar bli lite desperat. Någon som vet vart man tillhandahåller sådant. Watski, Båtaccenten, Seasea har ej. Bor i STHLM.
MVH Lokatta
MVH Lokatta
-
Anders S
Två tips:
Det ena är att byta till en komplett, ny dyvika.
Det andra är att gå till en VVS-affär (eller en välförsedd båtaffär) och köpa en sk rensplugg i den gänga som verkar \"närmast\". Gängstigningen och diametern du angivit \"finns inte\" så jag utgår från att du har mätt så gott du kunnat.
Anders S.
Det ena är att byta till en komplett, ny dyvika.
Det andra är att gå till en VVS-affär (eller en välförsedd båtaffär) och köpa en sk rensplugg i den gänga som verkar \"närmast\". Gängstigningen och diametern du angivit \"finns inte\" så jag utgår från att du har mätt så gott du kunnat.
Anders S.
Var hos Ahlsell imorse och gick igenom deras sortiment. Då dessa inte heller hade det eftersökta så var jag tvungen att låta tillverka en. Måtten för gängstigning 1,5mm/varv och hålet är 28,5mm i diamater mätt vid inre gängspetsarna med vanligt skjutmått. Jag har mätt ganska så noggrant.
Joonas (lokatta)
Joonas (lokatta)
-
carlnilsjonas
- Silvermedlem
- Kontakt:
Ohoj!
Det där med att nytillverka låter dyrt i mina öron. Du kan väl berätta vem du gav uppdraget och vad du fick betala.
Jag hade nog helt sonika bytt hela dyvikan, både insats och plugg. Det är inte så knepigt.
Men somsagt, jag är nyfiken på ditt sätt att lösa det på. Det kanske bara är mina fördomar att det är en dyr metod att låta tillverka nytt.
Lev gott!
/Jonas
Det där med att nytillverka låter dyrt i mina öron. Du kan väl berätta vem du gav uppdraget och vad du fick betala.
Jag hade nog helt sonika bytt hela dyvikan, både insats och plugg. Det är inte så knepigt.
Men somsagt, jag är nyfiken på ditt sätt att lösa det på. Det kanske bara är mina fördomar att det är en dyr metod att låta tillverka nytt.
Lev gott!
/Jonas
-
Gäst
-
Anders S