First 35s5 - var handla fint ex???
-
bassace
Givetvis
Min tanke är dock att köper man en nyare där det finns 4-5 st intressanta objekt så kanske man kan hitta en eller två "prisvärda". Kanske dyra i en Franson ögon men prisvärd för oss?
First i Frankrike är väl som Volvo i Sverige? Visserligen dyra men det finns en del att välja på...
Men visst, mardrömmen är att man inte hittar ett bra objekt och "tvingas" köpa ett dåligt till högt pris...
Suck /
Min tanke är dock att köper man en nyare där det finns 4-5 st intressanta objekt så kanske man kan hitta en eller två "prisvärda". Kanske dyra i en Franson ögon men prisvärd för oss?
First i Frankrike är väl som Volvo i Sverige? Visserligen dyra men det finns en del att välja på...
Men visst, mardrömmen är att man inte hittar ett bra objekt och "tvingas" köpa ett dåligt till högt pris...
Suck /
Håkan
Äntligen ligger HP:n på Råå

Kanske kan man minska "pressen" om man planerar litet? Jag tror att det finns en "säljsäsong" i Frankrike också, och det skall väl gå att reda ut när den är. Man kan ju härda ut en vårvecka i Frankrike i april (vi hoppas väl?), med ett par båtar om dagen och ingen visning bokad näst sista dagen (då man antingen skiter i båtköperi och bara semestrar, eller, möter upp för att förhandla om den båten man vill ha.
Ett klassiskt misstag är att tala om för mäklaren när man måste åka för att hinna med flyget
Ett klassiskt misstag är att tala om för mäklaren när man måste åka för att hinna med flyget
Anders S
He he, höll nästan på att missa din invit. Såklart vi sticker tillsammans HåkanHåkan skrev:Jag är själv sugen på att kanske hämta hem en 33.7 eller 36.7 i vår.
Vi kanske skall samköra i vår![]()
Det här med skicket på båtarna vid atlantkusten så är det min högst personliga uppfattning att det generellt är välskött vad gäller säkerhetsdetaljer men sämre vad gäller finish.
Det får synas att det är använt men det måste funka och får inte sjunka... typ... Det blir lätt farliga tillbud om tex. motorn stannar i det starka tidvattnet...
Vad gäller hastigheten som någon nämnde så är det väl helt okay med 1,18 som lys (fingervisning om hastighet) och lite stuv är väl bara en ovilja att belamra båten med tung inredning i onödan. Iden gillar jag, en ljus och luftig inredning, gärna spartank och sportig.
Smolket i bägaren är väl om det skulle behövas dyra reparationer på en gång, det skulle sänka hela projektet.
utrymmena och design tilltalar mig men inte till vilket pris som helst.
Svante
Svante
Vi får se, jag har ju fortfarande blivit lovad en HP 1030 till Maj men jag är skeptisk...Svante skrev:He he, höll nästan på att missa din invit. Såklart vi sticker tillsammans HåkanHåkan skrev:Jag är själv sugen på att kanske hämta hem en 33.7 eller 36.7 i vår.
Vi kanske skall samköra i vår![]()
![]()
Svante
Om inte börjar jag leta efter en 33.7 alt 36.7 lite mer seriöst i mars...
Nej Svante, 1,18 är inte helt OKSvante skrev: Vad gäller hastigheten som någon nämnde så är det väl helt okay med 1,18 som lys
Svante
Svante
1,22 är gränsfall (33.7) men 1,29 känns mer lagom (36.7)
Vi hörs /
Håkan