tex. dessa
http://www.monbateau.com/monbateau-page ... ING%201090
Svante
Förutom att beställa tester från ybw.com tycker jag du skall gå in på deras forum och ställa frågan om egenskaper etc. Jag är rätt säker på att du får flera svar från såväl ägare och sådana som seglat båten.Svante skrev:Jotack den är beställd, tänkte bara ha nått annat att leka med under leveranstiden![]()
![]()
Feeling gör fina skutor, eller hur...
Svante
har postat på YBW men inget svar på flera dagarEilean skrev: Förutom att beställa tester från ybw.com tycker jag du skall gå in på deras forum och ställa frågan om egenskaper etc. Jag är rätt säker på att du får flera svar från såväl ägare och sådana som seglat båten.
tanken är att kunna ta oss själva (2 pers) till diverse hamnar men också kunna segla med eller ta mot gäster i hamn (2-4 gäster) utan att det blir trångt.Håkan skrev:Hur stor båt behöver ni?
Kommer ni alltid segla med mycket folk?
/ Håkan
Det är ju det som är frågan. man seglar ju efter lys så är det bara rolig segling så funkar det... Lys ja kanske runt 1,20 men jag har ingen aning egentligen. Det är därför jag är vetgirig. Den påstås vara lätt på rodret och snabb... men jämfört med vad vet jag inte.Håkan skrev: Skulle jag gissa ang seglingsegenskaperna så ligger väl 1090 nånstans mellan Oceanis och First dvs lite trögare än First men seglar nog betydligt bättre än Oceanis.
Min "Feeling 850 Special" har måtten:Håkan skrev: Som sagt från 8,5m/3 ton till 11m/6 ton är stort kliv...
Då skulle en 33.7 räcka texSvante skrev: tanken är att kunna ta oss själva (2 pers) till diverse hamnar men också kunna segla med eller ta mot gäster i hamn (2-4 gäster) utan att det blir trångt.
Svante
1090 har 1,18 i lys tror jag...Svante skrev: Det är ju det som är frågan. man seglar ju efter lys så är det bara rolig segling så funkar det... Lys ja kanske runt 1,20 men jag har ingen aning egentligen. Det är därför jag är vetgirig. Den påstås vara lätt på rodret och snabb... men jämfört med vad vet jag inte.
Svante
Är det klubbracing du tänker på kanske du blir besviken.Svante skrev: Min "Feeling 850 Special" har måtten:
9,45x3,20m
2,8 ton
lys 1,15
akterkabin, separat toa midskepps, 6 kojplatser.
En konstruktion med klubbracing i focus...![]()
Svante