Hade tyvärr lite bråttom när jag gjorde mitt förra inlägg.
Det finns två bilder på min gamla havsfidra nr 318 DIS på första sidan av tråden. En när jag träffade det nya ägarparet på väg hem mellan Grislehamn och Öregrund. Dom kände inte igen mig trots att jag försökte ropa på dem. Det andra visar som du såg DIS akterifrån med doghauset med kapell som jag byggde för att den gamla sprayhooden hade sett sina bästa dagar.
Tråden har två sidor. Högst upp och längst ner kan du välja om du vill se sidan 1 eller 2. På sidan 2 kan du se att antal bilder som bl.a. visar hur jag dragit ner fall och rev mm till sittbrunn.
När det är solsken och vackert väder med nästan ingen vind och sjö går det ju bra även för oss "stöpelbenta gubbar" att gå fram på däcket. Det är det när det piper i och går en massa sjö som det inte är så "roligt" att utsätta sig för dom riskerna som ett besök på fördäcket utgör på en så pass liten båt som havsfidran och storfidran med för den delen.
Hur man än försöker bygga bort riskerna, måste man ju ändå nån gång fram och lossa ett skot som hakat sig. Det är alltid när det minst passar sig.
Kolla på den och återkom gärna med frågor.
Vi har en klubb för havsfidra och storfidraägare
http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=246
tommy