Player 311

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
moniqa boström
Rookie

Player 311

Inlägg av moniqa boström » ons 06 apr 2005, 18:56

Hej alla. Det är första gången jag är inne i detta forum så det känns ju lite spännande.
Jag har en liten fundering. Finns det någon här som har erfarenhet av en player 311? Båtnytt hade ingen test på denna båt, men det kan vara trevligt att höra åsikter från er med egen erfarenhet.

Hälsningar
Moniqa

Bertil

Player 311

Inlägg av Bertil » ons 06 apr 2005, 20:50

Under båtfakta till vänster väljer du Player, därefter Player 311 och sedan \"tryck här för att läsa / registrera ägares åsikter om båten\"
Då hittar du åtta personer som beskrivit sina erfarenheter. Två har dessutom lämnat sin e-mailadress så att man kontakta dem.
Lycka till!

Mats

Player 311

Inlägg av Mats » tor 07 apr 2005, 18:09

Hej Moniqa

Jag är sedan lite mer än tre år tillbaka en lycklig ägare av en Player 311 från 1981. Jag är inte på något sätt en mästerseglare men är mycket nöjd med båten. Den känns ganska kvick och tål lite hårdare vindar väldigt bra. Med ett LYS tal på 1,10 så är den till och med lite snabbare än Scampi.
För att vara en 1/2 tonnare så är den väldigt rymlig. Den har en ståhöjd vid nergången/pentryt på ca 190cm. Upp till 7 kojplatser finns beroende på vilka krav man ställer. Vi är två vuxna och två tonåringar och då fungerar den alldeles utmärkt.
Jag är naturligtvis part i målet men jag skulle inte byta mot någon annan 1/2 tonnare.
Kika gärna på denna sida som är en klubb för Playerbåtar. Där finns några fotoalbum bl.a. Jag kommer att lägga upp lite fler bilder på min Kaiata så fort hon hamnat i sitt rätta element igen.
Hör gärna av dig om du har fler frågor.
http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=114

Skriv svar