Vad är det för båt(ar)?
Vad nu då, jag har ju bara två båtar (eller 1,5) och ingen seglingsduglig ännu. Som du ser på bilden är det två båtar, på land dessutom. Tror man kan få ett bra pris om man lägger ett skambud. Folk vill ju bara segla med sina båtar, ingen vill ha sina båtar på land. Eller kanske du ska ha en av dem.matsa skrev:vet inte, men det är alla fall inte nåt för dej!
håll dej lugn nu å koncentrera dej på dom du har!
Nejdå jag ska låta bli. Förresten säger de på marinans klotterplank att det är Performance 35 den båt som tidigare hetter Alltiett35
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...
nej tack!
jag ska inte ha nåt mer. jag var förresten i dina trakter idag och hämtade en båt. jag borde väl ha passat på att kolla hur det går med den ljusgröna 707an
vadå folk vill bara segla med sina båtar? jag tycker det verkar mest som alla bara håller på och lagar allt skit och alla finesser som är trasiga och krånglar. dom hinner väl inte segla ett skit för allt lagande?
själv har jag inget i sjön och det är rätt skönt. MYn åkte upp på land igen efter förra lördagens 1:a placering och den står så bra i båtskjulet. det börjar bli en rätt skön ovana att ha båten på land och sen dra iväg på regad trailer, sjösätta, rejsa och sen ta upp den igen och in i båtskjulet.
i söndags rejsade jag lånad 606 och det blir lånad 606 som vi kör med på nästa veckas grand national day race. det är jävligt praktiskt.
ska väl försöka sova lite nu och drömma lite mardrömmar om provturen med nyförvärvet. ska bara tvätta bort 2 års skit först så den känns lite fräschare, sen ska den få bada lite. för övrigt kan man väl säja att den är i MYskick, dvs mkt slitet bruksskick, nästintill "ratboat". med andra ord helrätt och oerhört lättskött
godnatt!
jag ska inte ha nåt mer. jag var förresten i dina trakter idag och hämtade en båt. jag borde väl ha passat på att kolla hur det går med den ljusgröna 707an
vadå folk vill bara segla med sina båtar? jag tycker det verkar mest som alla bara håller på och lagar allt skit och alla finesser som är trasiga och krånglar. dom hinner väl inte segla ett skit för allt lagande?
själv har jag inget i sjön och det är rätt skönt. MYn åkte upp på land igen efter förra lördagens 1:a placering och den står så bra i båtskjulet. det börjar bli en rätt skön ovana att ha båten på land och sen dra iväg på regad trailer, sjösätta, rejsa och sen ta upp den igen och in i båtskjulet.
i söndags rejsade jag lånad 606 och det blir lånad 606 som vi kör med på nästa veckas grand national day race. det är jävligt praktiskt.
ska väl försöka sova lite nu och drömma lite mardrömmar om provturen med nyförvärvet. ska bara tvätta bort 2 års skit först så den känns lite fräschare, sen ska den få bada lite. för övrigt kan man väl säja att den är i MYskick, dvs mkt slitet bruksskick, nästintill "ratboat". med andra ord helrätt och oerhört lättskött
godnatt!
- N-E Anderthal
- Trogen medlem
- Kontakt:
Efter att ha kollat på en del bilder på näter så kan jag konstatera att båtarna förmodligen är Scanner 361.
Först tänkte jag att snobb/dekorlinjerna gjorde Scannern mest tänkbar men sedan hittade jag en bild på en Performance 35 med just de där linjerna också.
Scannern har en "knöl" på toften där man ska sitta och styra som inte syns på din bild men de är ju å andra sidan inte färdigbyggda.
Undervattensprofilen talar mer för Scannern då performance verkar vara lite rakare.
Man kan på bilden ana en linje i övergången mellan ruffsida och -tak. Den har jag bara hittat på Scannern.
Men ser även en liten "utbuktning" på utsidan av sittbrunnssargen - förmodligen för tanklock. Även den finns på Scannern.
Först tänkte jag att snobb/dekorlinjerna gjorde Scannern mest tänkbar men sedan hittade jag en bild på en Performance 35 med just de där linjerna också.
Scannern har en "knöl" på toften där man ska sitta och styra som inte syns på din bild men de är ju å andra sidan inte färdigbyggda.
Undervattensprofilen talar mer för Scannern då performance verkar vara lite rakare.
Man kan på bilden ana en linje i övergången mellan ruffsida och -tak. Den har jag bara hittat på Scannern.
Men ser även en liten "utbuktning" på utsidan av sittbrunnssargen - förmodligen för tanklock. Även den finns på Scannern.
Amigo 23 - På rent kölvatten sedan 1970
Ha,ha! Jo, knölar bakom ratten finns det ju faktiskt gott om men de kommer på plats först efter försäljningen så det är nog därför den inte var med på bilden...Anders S skrev:Intressant, men absolut inte unikt.fribbe skrev: Scannern har en "knöl" på toften där man ska sitta och styra
Kapten Blod.
Amigo 23 - På rent kölvatten sedan 1970
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
??
Performance 35??
Ser det ut som på formen , var såg du dessa?
/Susanne
Tidigare seglat Maxi 68, Becker 27, Banner halvton & Diva 39
Tidigare seglat Maxi 68, Becker 27, Banner halvton & Diva 39
Re: ??
Vilken form, det är väl ändå båtar och inte formar, och förresten så sägs det att det är två stycken Performance 361Chardonnay skrev:Performance 35??
Nej då, för att vara allvarlig så verkar det vara en lågoddsare att det är Scanner 361 även om det ser ut som Performance.... och de ligger i Arboga. Sväng mot E20 i stora rondellen vid Överskottsbolaget och man ser dem strax på vänster sida från vägen i ett industriområde, det var så jag upptäckte dem när jag hade vägarna förbi.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...