Grundmåla en hurley
Grundmåla en hurley
Vi skall köpa en hurley20 och måste grundmåla den. Skulle ni kunna förklara alla steg samt vilka färger man behöver när man grundmålar?
Tack
Tack
Är det bar plast, grunda 4-5 lager med International Gelshield 200. Sitter gammal bottenfärg, jag tycker att skrapa och slipa innan grundning är bäst. Ett jäkla jobb, skitigt och jobbigt tyvärr men men.
Autosol kromglans är bäst (?) för att få liv i gelcoat som ser sliten ut, en 1kg burk räcker långt, pris ~200:-. Sedan vax.
Autosol kromglans är bäst (?) för att få liv i gelcoat som ser sliten ut, en 1kg burk räcker långt, pris ~200:-. Sedan vax.
Bär av, bär av, BÄR AV
Huruvida du skall behöva slippapper vet jag inte, A-sols kromglans kan mycket väl duga; du får prova.
När du använder kromglansen, se till att köra med en fuktig trasa/fuktig dyna på polermaskinen. Annars "går det torrt" väldigt fort, går åt onödigt mycket Autosol och blir följaktligen onödigt dyrt.
Rudi
När du använder kromglansen, se till att köra med en fuktig trasa/fuktig dyna på polermaskinen. Annars "går det torrt" väldigt fort, går åt onödigt mycket Autosol och blir följaktligen onödigt dyrt.
Rudi
Tack. Jag var inne på clas ohlsons hemsida och såg att dom har Autosols "Polish med vax", "Rubbing" och "Båtvax". Skall jag börja med rubbing sen båtvax, eller räcker det bara med "polish med vax", vilket verkar vara 2 i 1 ?
När man polerar på den knottriga halkskyddsytan på däcket, kommer inte vaxet fastna mellan?
När man polerar på den knottriga halkskyddsytan på däcket, kommer inte vaxet fastna mellan?
Om du har en riktigt matt yta så bör du börja med den typ av Autosol som heter "kromglans" Polish med vax kan användas efteråt, men rår inte på en ful yta.
Halkskyddsmönstren får man ta itu med så gott det går. Se framförallt till att de är rena innan du vaxar (båtcleaner, Lefant är en bra sort tycker jag). Du kan använda t ex en nagelborste för att polera, lägg på vax, låt torka, efterpolera med halvmjuk borste om en trasa el. dylikt inte når "ända ned".
Rudi
Halkskyddsmönstren får man ta itu med så gott det går. Se framförallt till att de är rena innan du vaxar (båtcleaner, Lefant är en bra sort tycker jag). Du kan använda t ex en nagelborste för att polera, lägg på vax, låt torka, efterpolera med halvmjuk borste om en trasa el. dylikt inte når "ända ned".
Rudi