Diva 35??
Diva 35??
Hej
Blev lite intreserad av en Diva 35. Vad är det man bör tänka på vid ev. köp. Har inga erfarenheter av hur båten seglar. Är det lätt att segla ensam om det krävs? Hur är det med kvliteten på båten? Tacksam för all information angånde diva 35.
Blev lite intreserad av en Diva 35. Vad är det man bör tänka på vid ev. köp. Har inga erfarenheter av hur båten seglar. Är det lätt att segla ensam om det krävs? Hur är det med kvliteten på båten? Tacksam för all information angånde diva 35.
Re: Diva 35??
Jag köpte en i somras och har länge sökt efter en båt med utrymme för 5 pers och med lite drag i. Den seglar bra, känns modern för sin ålder, har en massa smarta lösningar, är rymlig och vacker att se på. Kolla in denna sida för mer info http://www.diva35.com/ finns även en massa bilder, länkar och tester kolla även in www.divaforbundet.semozze skrev:Hej
Du pratar om den nya?consensus skrev:Jag fastnade också för den på mässan. Men den blir dyr.
Vad blir priset för en "svensk seglingsklar båt"?
Jag tror tråden gäller den gamla, rätt mozze?
Vi har haft en Diva 399 som varit "häcklad" för sin kvalite.
Vi har varit nöjda och inte haft några större problem.
Visst båten är 15 år gammal så det har läckt lite vid röstjärnen samt fönster men inget värre.
Det viktiga när du köper en Diva är nog att kolla upp historiken dvs vem har byggt den? vad väger den? hur är inredning ihopsatt? hur är eldragningen gjord?
Båten håller men många är självbyggen (gäller ej Diva 355) och då varierar kvaliten såklart.
Har ej seglat Diva 35 men seglat mot dem och de tar bra höjd och går fort på länsen. Lättdriven pga av låg vikt. En "modern" båt fast gammal...
Backstagen behöver du inte vara rädd för, de var option och behövs alltså inte för säkerheten. Vi flyttade fram våra på semestern då vi enbart seglade med fock. Vid genua, gennaker eller spinnaker flyttade vi tillbaka dem igen.
Så ett tips är väl att leta efter en Diva 355 om det är den "gamla" 35:an du är ute efter.
Lycka till /
Håkan
Äntligen ligger HP:n på Råå

De är fina båtar med lite roliga lösningar, tyvärr tycker jag att häcken är ful men det är en smaksak.consensus skrev:Jag menar nya Diva 35.
Verkar vara en trevlig båt i lagom storlek, samt med en tämligen unik lösning på kabiner: förpik, dubbelkoj i aktern, plus två våningssängar också i aktern. För en stor familj blir det bra med utrymmen trots att båten inte blir ett fartyg.
(gillar inte för stora båtar)
http://www.fabav.se/
Mvh /
Håkan

Det finns faktiskt en båt mellan den gamla och den nya 35'an. Enter 360 het den och den byggdes i ett 30 tal ex. Det är mao inte så ofta dom dyker upp på begagnad marknaden, men det kan vara ett prisvärt köp om man hittar en. Tillverkades från 1999 till 2000. Bilder finns under Båtfakta. Den mörkblåa längst ned är min gamla.
Vad har du för erfarenheter av Enter 360?NO-TOOL skrev:Det finns faktiskt en båt mellan den gamla och den nya 35'an. Enter 360 het den och den byggdes i ett 30 tal ex. Det är mao inte så ofta dom dyker upp på begagnad marknaden, men det kan vara ett prisvärt köp om man hittar en. Tillverkades från 1999 till 2000. Bilder finns under Båtfakta. Den mörkblåa längst ned är min gamla.
Den skulla passa mig tror jag?
Vad har du idag? En CB365, stämmer det?
Vad har du för erfarenheter av CB365?
Håkan