Båtplats?
Båtplats?
Letar fortfarande efter båtplats i Göteborg med omnejd, gärna Tjörn eller Orust.
Nån som har nåt bra tips eller du kanske har en som du vill låta mig använda mot att du får nyttja min segelbåt (10,10*3,40) 1 vecka eller enl ök under sommaren.
/Peder
Nån som har nåt bra tips eller du kanske har en som du vill låta mig använda mot att du får nyttja min segelbåt (10,10*3,40) 1 vecka eller enl ök under sommaren.
/Peder
Jag har varit i kontakt med dem tidigare, men tycker det är aningen dyrt för läget på insidan Tjörn. Har även sett att det finns lediga platser i Bjölahamnen där jag har båten nu över vintern, men samma sak där ca 50 000 i insats, 7000 i sommaravgift och 6500 för vintern 
I \"värsta\" fall blir det nån av dessa trots allt. Nån stans måste ju båten ligga
I \"värsta\" fall blir det nån av dessa trots allt. Nån stans måste ju båten ligga
Hej
Kolla www.abk-kindes.se ,gå in på övrigt och sedan bryggsnack. Läs där innan du bestämmer dig.
Det är ägarna till Bjöla som köpt kindes.
Kolla www.abk-kindes.se ,gå in på övrigt och sedan bryggsnack. Läs där innan du bestämmer dig.
Det är ägarna till Bjöla som köpt kindes.
Stenungsund kanske? ca 3800 SEK för 29 fots segelbåt
hamnen@stenungsund.se eller ring Sandra Leypold, hon är trevlig, och kan kanske hjälpa dig, ibland dyker det upp platser där vet jag av egen erfarenhet
http://www.stenungsund.se/vanstermeny/k ... 00542.html
hamnen@stenungsund.se eller ring Sandra Leypold, hon är trevlig, och kan kanske hjälpa dig, ibland dyker det upp platser där vet jag av egen erfarenhet
http://www.stenungsund.se/vanstermeny/k ... 00542.html
Tyvärr blir det politik, ursäkta ni som tar illa upp.
Om jag var i din situation idag hade jag slängt i ett bojsänke (mod. SXK) på för mig bästa ställe och lagt båten där.
Skaffa en liten dinge och ro ut till din båt som ligger skyddad för de flesta tjuvar och annat, må gott av att den ligger billigt.
Jag tror att du på det sättet bidrar till att politiker inser att det snabbt behövs både fler, bättre och billigare båtplatser.
Gör så......
Om jag var i din situation idag hade jag slängt i ett bojsänke (mod. SXK) på för mig bästa ställe och lagt båten där.
Skaffa en liten dinge och ro ut till din båt som ligger skyddad för de flesta tjuvar och annat, må gott av att den ligger billigt.
Jag tror att du på det sättet bidrar till att politiker inser att det snabbt behövs både fler, bättre och billigare båtplatser.
Gör så......
Calle
Se gla ut
Se gla ut
Varberg (http://www.getteronssmabatshamn.nu/) ligger visserligen åt fel håll men kanske skulle kunna vara en \"nödlösning\" tills du hittat något annat. Med bil från Göteborg tar det inte längre till Varberg än till Orust. Getterön har låga priser och är en trevlig/aktiv hamn. Nackdelen är givetvis en dagssegling till den \"riktiga\" skärgården men å andra sidan kortare väg söderut och till tex. Anholt (34NM).
Tyvärr är den utbyggda delen redan fulltecknad och man tar inte in fler i kön.Johan 52 skrev:Öckerö har byggt ut. Men då skall du veta att det är enorma bilköer dit på helgerna och vardagseftermiddagar under sommaren pga färjekapaciteten.//Johan.
Bilköerna är inte så enorma som Johan påskiner, undantaget "konferans-veckan" då det kan köra ihop sig rejält.
Problemet verkar vara värre än någonsin inför den här säsongen, i alla fall på den här sidan. Som alltid så finns det större efterfrågan än tillgång, lägg till det ökande intresset för båtlivet. Som en extra krydda kommer det faktum att många som har/hade plats vid marinor som köpts upp (exempelvis Kindes) inte har råd med 30000 eller mer i insats och deltar i jakten på båtplats.
Ser man på blocket, GP och andra annonsforum så publiceras det flera \"önskas-hyra\"-annonser varje dag. Anslagstavlor vid bryggor är fullkletade med desperata lappar om att båtplatser som man vill hyra.
Man kan nog inte kallt räkna med att få en båtplats i närheten av Göteborg utan att anstränga sig, ha bra kontakter eller en osannorlik tur. Men samtidigt kan jag inte förundras över att det skulle finnas så många fler båtar än båtplatser. Skulle vara intressant att se siffor på det hela men det är ju tyvärr omöjligt.
Ser man på blocket, GP och andra annonsforum så publiceras det flera \"önskas-hyra\"-annonser varje dag. Anslagstavlor vid bryggor är fullkletade med desperata lappar om att båtplatser som man vill hyra.
Man kan nog inte kallt räkna med att få en båtplats i närheten av Göteborg utan att anstränga sig, ha bra kontakter eller en osannorlik tur. Men samtidigt kan jag inte förundras över att det skulle finnas så många fler båtar än båtplatser. Skulle vara intressant att se siffor på det hela men det är ju tyvärr omöjligt.