Kielkanalen
-
Tomas S
Kielkanalen
Hej
Jag har just köpt en båt i Hamburg & har för avsikt att segla hem den via Kielkanalen. Jag önskar tips samt bra länkar rörande kanalen, tips & råd, priser mm mm.
Jag har just köpt en båt i Hamburg & har för avsikt att segla hem den via Kielkanalen. Jag önskar tips samt bra länkar rörande kanalen, tips & råd, priser mm mm.
-
Gäst
-
Gäst
-
Stephanie
Kielkanalen
All tänkbar information som berör segling från Holland via Kielkanalen o till Sverige återfinnes i Kryssarklubbens pärm \"Färdmål Europa\" . Kostar 295:- för över 200 sidor ideellt arbete. Tel för beställning 031-690069
Det är inte kört för det, jag sa att den inte "bör " sticka djupare än 1,60. Har du som i ditt fall 1,75 djup så begränsas dina val av kanaler. Det finns båtar som stuckit 2m. o klarat sig ner. Men för största möjliga val av kanaler så rekommenderas inte större djup än 1,60. Det har mycket med tidvatten o göra. Vi har planer på att ta kanalerna ner till medelhavet 2006. Jag har en Maxi95a. Kolla Carl Erik Tovås hemsida. Där kan du kolla hur det ligger till och dessutom få reda på hur du ordnar ett kanalintyg, det har jag gjort.NOsilence skrev:he he då kan jag lägga den drömmen på hyllan. Min granada är Djupgående: 1,70 / 1,75 m
Eller kanske köpa ny segelbåt framöver vem vet
Lycka till, vem vet vi kanske ses på kanalerna.
Stefan.
-
Gert
Till NOsilence
Om du orkat att söka på Google, så hade du hittat Tovås hemsida direkt, men här har du den: http://www.algonet.se/~carlto/Welcome.htm