igen en Mustang till salu

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
MiniMe
Diamantmedlem
Kontakt:

igen en Mustang till salu

Inlägg av MiniMe » ons 27 dec 2006, 23:05

Nej det är inte MniMe den här gången heller men en senare version av Elströms Mustang.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=47450666

LYS-tal på 1,04 säger mycket liten över potentialen och är det danska LYS-talet. Det kan vara högre i Sverige...

Det skulle vara kul med fler Mustanger i Sverige.

surfjoan
Silvermedlem

Inlägg av surfjoan » fre 29 dec 2006, 15:19

med tanke på hur båten ser ut så undrar jag hur den bara kan ha 1.04.. ser ju ut som en 1.08 minst :)

Användarvisningsbild
sotarn
Diamantmedlem

Inlägg av sotarn » fre 29 dec 2006, 17:57

Det danska lystalet skiljer från det svenska, för denna båt är skillnaderna faktiskt ovanligt stora, men så är premisserna olika. Mesta tävlandet där nere sker såvitt jag vet på öppna vatten med skillnaderna det innebär på vågor och vind. Dessutom finns det där nere betydligt fler båtar (fler än en). Jag vet en som gärna skulle ha 1.04 här i Sverige dock...
//Daniel

Användarvisningsbild
MiniMe
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av MiniMe » fre 29 dec 2006, 18:30

sotarn skrev:Det danska lystalet skiljer från det svenska, för denna båt är skillnaderna faktiskt ovanligt stora, men så är premisserna olika. Mesta tävlandet där nere sker såvitt jag vet på öppna vatten med skillnaderna det innebär på vågor och vind. Dessutom finns det där nere betydligt fler båtar (fler än en). Jag vet en som gärna skulle ha 1.04 här i Sverige dock...
Daniel, du minns väl hur dålig "MiniMe" gick med bara fock i lätta vindar? Du kunde segla ifrån oss i H-båten. Med genuan avrt det sedan en hel annan sak... :lol:

Men Mustangen är en rolig båt med potential. LYS-talet säger inte så mycket. Vidare är Mustangen även rätt krävande men man lär sig att segla rätt fort. Jag tror nog att jag har lärt mig under de två åren jag nu har en Mustang mer än under många år med föra båten. Resultat kunde väl också ses i resultatlistan.

Daniel, ska du vara med nästa år igen?

Skriv svar