erfarenheter från Garmin handgps:er

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
NOsilence
Trogen medlem
Kontakt:

erfarenheter från Garmin handgps:er

Inlägg av NOsilence » tis 25 jan 2005, 19:53

Hejsan!
Jag funderar på att köpa en eTrex Legend C från Ebay. Är det någon som har en liknande modell? Funkar det bra som en GPS till båten. Funderar på om det är för liten skärm men det är ju färg och den verkar ganska tydlig.

Har ni några erfarenheter av handgps:er från garmin?

SWERNY
Silvermedlem

Inlägg av SWERNY » tis 25 jan 2005, 22:46

Hej!

Funkar säkert bra i båten men då som handhållen, om du tänkt fästa den i hållare på t.ex ruffskottet så blir nog texten från rorsmansplats i minsta laget.

Valde själv en Garmin 76 av den anledningen där det går att komponera layouten på menyn (färre infofält = större text).
Möjligt att detta går även på en eTrex men den har ju trots all avsevärt mindre display.

Ett annat alternativ kan ju vara Garmin 72 som är något billigare än \"76,an\" men med något sämre upplösning på skärmen och ingen möjlighet till yttre antenn, i övrigt snarlik.

Mvh. Roger N
LG-91 ½ton

Erik.S

Inlägg av Erik.S » ons 26 jan 2005, 07:25

:lol: Hej

Jag har en Garmin som jag använder i min båt, (etrex legend). Visserligen går det att ladda in kartor/sjökort, men jag anser den vara för liten i displayen... :o

Jag skulle råda dig, att om du ska använda din GPS till mer än att plottra med, köp en med större display, jag skull välja en betydligt större, då man i hårt väder inte behöver koncentrera sig på att titta 8) på den lilla displayen som e på legend.

För att plottra med, är den UTMÄRKT! :P

Lycka till

Hälsar Erik

Skriv svar