TBS-matta på däck.

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Johan 52
Diamantmedlem

Inlägg av Johan 52 » ons 29 nov 2006, 20:51

Originalsprutskyddet är tillverkat av deVries i Holland. Matrialet tycks helt outslitligt, men mitt är beige och smutsen har bestämt sig för att bli där.
DeVries lovar att sända tygprover på begäran, men säger att tyget är samma nu som då.
Problemet med deVries är priset - dom är svindyra. Dubbelt mot ett svenskt i Markilux. Har svårt att tänka mig att köpa Markilux som verkar tillverkat enl modernare principer, dvs förfallet är inbyggt och skrotpunkten noga beräknad. Detta tyg verkar ha monopol här.
Jag tror att ursprungligt matrial + deVries lönar sig i längden.

Vad dom tyska kamraterna har i lagret vet jag inte men beställningslistan ser betryggande ut för mig. Och dom svarar på tilltal.//Johan.

Sumprunkarn
Platinamedlem

Inlägg av Sumprunkarn » tor 30 nov 2006, 12:48

Rudi skrev:
Sumprunkarn skrev:
Johan 52 skrev:Dehler lagerhåller färdigklippta mattor till alla sina modeller sägs det. Låter fantastiskt tycker jag.//Johan.
Låter inte så "fantastiskt" tycker jag, utan snarare som om det - "faktiskt" - finns ett stort behov av att byta ut begagnade TBS-däck.
Det är till att ha en förmåga att alltid se de ljusa sidorna, av en i övrigt bister verklighet, eller hur?

Rudi
Ljuset och mörkret kanske är som skönheten, d v s det ligger i betraktarens öga. Vill man meka verkar ju t ex TBS vara fantastiskt.

Skriv svar