vi lämnade båten till försäljning till FRI
MARIN och Lennart tog emot den samt utrustningslista på vad som fanns och
fungerade.I den listan så ingick inte värmaren så då borde det inte finnas
några krav på att den ska fungera enligt § 11 i konsumenttjänstlagen, där
det står att läsa följande.\" Besiktningen omfattar in- och utvändig okulär
besiktning av åtkomliga delar av skrov och däck samt de tekniska
installationer som är åtkomliga för inspektion och vad som överenskommit
mellan parterna. Funktionsprovning av de tekniska installationer som
parterna kommit överens om och som med hänsyn till rådande omständigheter
vid besiktningen, möjliggör funktionsprovning\"
Vidare så hade vi ingen information när besiktningen skulle äga rum så att
vi kunde närvara vilket man har rätt till enligt samma paragraf. \" Köparen
eller hans representant och ägaren bör närvara vid besiktningen!
Så nu undrar vi vad det är som gäller?? Lennart påstår att en sådan stor
båt ska ha en fungerande värmare, det verkar ju underligt eftersom nya båtar
som han själv säljer inte har det som standard.
vad gör man?????
LURAD AV BESIKTNINGSMAN O BÅT MAKLARE
Få se:
Du lämnade in en båt till försäljning med en trasig värmare?
Upplyste du om att den inte fungerade?
Som säljare har du en upplysningsplikt. Sitter det en värmare i en båt förväntar man sig att den fungerar.
Vad är det för fel, vad kostar det att laga?
Är det småpengar, varför bråka om det, fixa värmaren och se det som en prutning.
Du lämnade in en båt till försäljning med en trasig värmare?
Upplyste du om att den inte fungerade?
Som säljare har du en upplysningsplikt. Sitter det en värmare i en båt förväntar man sig att den fungerar.
Vad är det för fel, vad kostar det att laga?
Är det småpengar, varför bråka om det, fixa värmaren och se det som en prutning.
Alla borde ha skägg