\"PimpMyBoat.com\" - vad vill vi se där?
Aluminiumfendrar är årets båttillbehör.
Windexen ersätts av en syntetisk rävsvans på kullager.
Toaletten och ruffen förses med rikligt med Wunderbaum.
Beslagsbanden ersätts med hårdnitade läderbälten.
Sen sätter man en stor Roots-kompressor på badplattan för att snabbt kunna blåsa upp gummibåten.
Den svenska väderrapporten ersätta av de klassiska tärningarna, hängande från häckstaget. Spår väder ungefär lika bra.
Windexen ersätts av en syntetisk rävsvans på kullager.
Toaletten och ruffen förses med rikligt med Wunderbaum.
Beslagsbanden ersätts med hårdnitade läderbälten.
Sen sätter man en stor Roots-kompressor på badplattan för att snabbt kunna blåsa upp gummibåten.
Den svenska väderrapporten ersätta av de klassiska tärningarna, hängande från häckstaget. Spår väder ungefär lika bra.
Skulle man inte kunna tänka sig något så enkelt som en mikrovågsugn eller en hushållsmixer, placerade i ett väldigt långsökt sammanhang?
Framme på fördäck eller rentav ute på peket. Det här förslaget kan kanske vara av värde för er som gillar att hålla en hög standard på kost-
hållet ombord.
Rudi
P.S. Att bägge måste vara kromade betraktar jag som en självklarhet.
Framme på fördäck eller rentav ute på peket. Det här förslaget kan kanske vara av värde för er som gillar att hålla en hög standard på kost-
hållet ombord.
Rudi
P.S. Att bägge måste vara kromade betraktar jag som en självklarhet.
Förresten: när man nu för en gångs skull får tala ut om viktiga pimpningsangelägenheter: Jag har sedan en tid tillbaka funderat på att döpa om min båt Carpe Diem VII till \"Da Bitch\" (sedan hon slet en av sina bryggförtöjningar då det stormade). Jag tvekar lite. Är faktiskt litet ängslig för att grannarna skall tycka att det är vulgärt om jag ger båten ett engelskt namn under svensk flagg, och jag vågar inte fråga dem, direkt. Vad tror ni?
Rudi
Rudi
- N-E Anderthal
- Trogen medlem
- Kontakt:
Nej Nils-Erik, ett fint försök, men din Degerö är inte tillräcklickt låg. Du måste gå till botten med din sänkning. Det har inte blivit inte en riktig Low-Rider än.N-E Anderthal skrev:Jag sänkte min Degerö 28
Om man skall vara allvarlig, om det nu går i den här tråden, så tror jag att s.k. rammstävar har framtiden för sig. Alltså den sorts stäv som pansarkryssare hade i slutet på 1800-talet. Det rimmar också bra med exempelvis påbyggda badanordningar akterut som ger groteskt negativa akterspeglar. Varför bara stanna vid raka stävar? Vattenlinjen blir ju ännu längre med ramm-stäv!
80-talet var ju plastschokens gyllene dekad när det gäller bilar. Kanske kan man ana en framtid för bakrutejalusier som bomkapell. Det borde också gå att förbättra aerodynamiken, ett oftast sorgligt försummat kapitel på båten. Kanske kan något AWB-varv tala med mannen, för det måste ha varit en sådan, som ritade bakvingen till Ford Sierra Cosworth. Då kan det bli en sorts fabrikspimp, som passar alla. Och billigt blir det också!
mvh Sven-Barry
Världen är inte så oerhört stor ibland. Har du beskådat en storkusin till din egen båt, Elvström 38MS?S-B A-son skrev:
Om man skall vara allvarlig, om det nu går i den här tråden, så tror jag att s.k. rammstävar har framtiden för sig.
mvh Sven-Barry
Färdigpimpad från fabrik, liksom. Allvarligt.
Anders S
Jo, vi såg faktiskt en sådan i somras, antingen i Danmark eller någonstans längs Bohuskusten. Det minnet, det minnet. De är ju inte speciellt vanliga båtar. Elvström har varit tämligen diskret när det gäller stäven. Man har ju s.a.s. mörkat pimpningen så att bara den verklige connaisseuren ser ...Anders S skrev:Världen är inte så oerhört stor ibland. Har du beskådat en storkusin till din egen båt, Elvström 38MS?
Färdigpimpad från fabrik, liksom. Allvarligt.
mvh Sven-Barry
Det här med Pimp-My-Boat har inte lämnat mig någon ro, speciellt nu när torrsättningen närmar sig med stormsteg. Kl 10.00 i morgon lyfts det. Därför har jag ägnat mig åt lite avancerad bild-googling på ämnet pimp my boat.
Ingenting är ju nytt under solen, vilket inte minst mitt eget sänkningsinlägg så klart och tydligt visade; här fanns ju redan ett sådant.
Mustoskiff har alltså hakat på MTV-trenden. Faktiskt var det den enda fungerande pimp-länken med segelbåtsprofil jag hittade. Annars verkar helt klart driften att snygga till sin båt, av någon anledning vara större bland motorbåtsägarna. Saknar den genomsnittlige seglaren sinne för estetiska förbättringar? Vad är egentligen skillnaden mellan att klistra plastutsmyckningar och hänga rävsvansar på sin Volvo 240 gentemot att exempelvis estetiskt förbättra sin Hurley eller Stortriss? Det kanske helt enkelt inte går att förbättra varken dem eller flertalet andra båtar?
Drivkraften bakom mycket av det vi människor hittar på är genetisk. Släktets fortbestånd och så vidare... Kanske är det så att båtpimpning inte gagnar detta faktum. Vill minnas att det för någon tid sedan fanns en dam vid namn Kristina som verkade ha minst skinn på näsan och kanske en och annan skäggvårta som skrev initierat och engagerat här på Sailguide. Kanske skulle hon eller någon annan kunna bringa lite ljus över båtpimpning utifrån ett genusperspektiv?
Nåväl, här är Musto-länken: http://www.mustoskiff.com/pimp-my-skiff/intro.htm
Där finns kanske någon idé att spinna vidare på inför vinterns förbättringsövningar bland beslag och vant.
mvh Sven-Barry
Ingenting är ju nytt under solen, vilket inte minst mitt eget sänkningsinlägg så klart och tydligt visade; här fanns ju redan ett sådant.
Mustoskiff har alltså hakat på MTV-trenden. Faktiskt var det den enda fungerande pimp-länken med segelbåtsprofil jag hittade. Annars verkar helt klart driften att snygga till sin båt, av någon anledning vara större bland motorbåtsägarna. Saknar den genomsnittlige seglaren sinne för estetiska förbättringar? Vad är egentligen skillnaden mellan att klistra plastutsmyckningar och hänga rävsvansar på sin Volvo 240 gentemot att exempelvis estetiskt förbättra sin Hurley eller Stortriss? Det kanske helt enkelt inte går att förbättra varken dem eller flertalet andra båtar?
Drivkraften bakom mycket av det vi människor hittar på är genetisk. Släktets fortbestånd och så vidare... Kanske är det så att båtpimpning inte gagnar detta faktum. Vill minnas att det för någon tid sedan fanns en dam vid namn Kristina som verkade ha minst skinn på näsan och kanske en och annan skäggvårta som skrev initierat och engagerat här på Sailguide. Kanske skulle hon eller någon annan kunna bringa lite ljus över båtpimpning utifrån ett genusperspektiv?
Nåväl, här är Musto-länken: http://www.mustoskiff.com/pimp-my-skiff/intro.htm
Där finns kanske någon idé att spinna vidare på inför vinterns förbättringsövningar bland beslag och vant.
mvh Sven-Barry