Köp Melgesen om det är en sån du egentligen vill ha och ekonomin tillåter och framför allt frun tillåter.....
Varför köpa en Soling som du troligen kommer att behålla 2 veckor innan du på nytt dreglar efter en Melges.
Hej,Ostkustseglarn skrev:Hej Dan!
Köp Melgesen om det är en sån du egentligen vill ha och ekonomin tillåter och framför allt frun tillåter.....
Varför köpa en Soling som du troligen kommer att behålla 2 veckor innan du på nytt dreglar efter en Melges.
Du vet väl vad engelsmännen säger: "you can never have too many boats".Ravag skrev:
MEN jag kan inte släppa tanken på Melgesen och jag står fortfarande i valet och kvalet att sticka nu i helgen eller att skita i det. Precis som du säger är det en melges jag vill ha men å andra sidan finns det så mycket som talar emot. En soling innebär meditation och avkoppling och en melges press och stress. Det rationella valet är enkelt men sedan är det ju bara det är med att jag kanske måste göra det misstaget också innan jag kan släppa melgestankarna.
/dan
Var hittade du annonsen, kanske något att köpa......ellervänta nu missade jag kanske poängen?Calle C skrev:Så här stod det överst i en säljannons ang. Melges
Why are we selling
Someone asked this so I thought I would put it on here. We are selling because we simply don't have the time to use the boat anymore. Business and personal pressures. Also after a year of Melges sailing we realize we don't have the time to reach the level of the rest of the fleet. The boat demands time to get good and stepping onto it at the last minute (my usual style given my busy life) is just not doing the boat or the class justice. The boat is fun to sail and we have learned a ton about our selves, regattas and racing.
Det var inte undertecknat av Dan...
Tävlingsbåtar är undantagna CE-märkningskravet och det är därför fritt fram attimportera en Melges.PelleL skrev:Man skall inte köpa en USA-byggd Melges utanför europa eftersom den inte är CE-märkt och därför inte går att importera lagligt. Ett antal båtägare hade ett litet h-e med USA-importer innan klassförbundet hjälpte till med dokumentation men så vitt jag förstår gör dom det inte för "nya" importer.
Nu kan man säga skit i det och visst det går förmodligen bra här hemma men om franska kustvakten får tag på båten när man är i Frankrike och kappseglar........då är det enligt envisa rykten direkt upp på land och dryga böter som gäller.....