Hyr en båtplats i andra hand hos Grefab och blev just varse om att vinteruppläggning är ett annat avtal. På grund av en massa missar och annat så har kontraktsinnehavaren lagt denna som vilande vilket innebar att den gavs ut till kölistan, i vilken jag står lååååångt ner på. Pratade med Grefab och om jag har tur som en tok så kanske jag kan få en plats i slutet på november om tillräckligt många i kön tackar nej.
Så nu skulle jag bli väldigt glad om jag kunde få tips på andra upptagningsställen än Grefab med vinterförvaring i Göteborg med omnejd. Jag är helt klart beredd att ta upp båten en bit bort, bara den får stå fint på torra land.
Akut: Vinterförvaring i Göteborg?
Vinterplats
GREFAB har kanske platser i Björlanda Kile, men de vill inte säga något förrän mycket senare på hösten.
Detta kan man förstå eftersom de inte vill få folk att ha falska förhoppningar och sedan bli liggande i vattnet när det fryser, men visst är det frustrerande att inte veta vad man kan hoppas på.
Tångudden är nog helt fullt, och Björla har väl nyss tagits över av några \"entreprenörer\" som vill tjäna massor av pengar genom att säga upp alla gamla båtplatsägare och begära nya insatser - eller blandar jag ihop dem med några andra?
Detta kan man förstå eftersom de inte vill få folk att ha falska förhoppningar och sedan bli liggande i vattnet när det fryser, men visst är det frustrerande att inte veta vad man kan hoppas på.
Tångudden är nog helt fullt, och Björla har väl nyss tagits över av några \"entreprenörer\" som vill tjäna massor av pengar genom att säga upp alla gamla båtplatsägare och begära nya insatser - eller blandar jag ihop dem med några andra?