Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Seglaren
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
Nej, jag ska inte köpa en.... Men undrar om det är någon här som seglat den och nån som vet vad det kostar? Har för mig att SEB har nån särskild lånelösning för den väl?
Går den att segla på 2 eller rentav ensam? Bara lite nyfiken.

Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...
-
Ravage
- Diamantmedlem
Seglaren skrev:Nej, jag ska inte köpa en.... Men undrar om det är någon här som seglat den och nån som vet vad det kostar? Har för mig att SEB har nån särskild lånelösning för den väl?
Går den att segla på 2 eller rentav ensam? Bara lite nyfiken.
Seglaren,
Kostar 247 tkr, SEB lösning 1800sek/månad. Båten är helt klar inklusive segel och trailer. Seglas konkurrenskraftigt på 2 man nu men det kommer att vara optimalt med 3 man på maxvikten när klassen utvecklats mer. CB66:an seglar upp till sitt lys mellan 0-2 m/s och över 7m/s. I mellanvindar är det tufft att segla upp till lyset.
/Dan
-
PelleL
- Diamantmedlem
Tja...jag har seglat den litegranna och det är en hyfsat bra båt men som vanligt beror det på vad man vill med den. Det går bra att segla båten på två (även på race) om man vet vad man gör och inte är allt för lätta. Det går säkert att segla båten ensam i lätt/måttlig vind men den är så livlig att det knappast bli en njutbar upplevelse.
Erfarenhetena från årets kappseglingar (entyp) är att under 5 m/s lönar det sig nog att vara lätt men över 5 skall man nog vara på maxvikt.