Avståndstabell
Avståndstabell
Hej.
Är det någon här som känner till någon avståndstabell \"sjövägen\"? Är intresserad av att köpa båt nere på kontinenten och undrar hur långt det kan vara från exempelvis Norra Tyskland/Holland/Frankrike.
Är det någon här som känner till någon avståndstabell \"sjövägen\"? Är intresserad av att köpa båt nere på kontinenten och undrar hur långt det kan vara från exempelvis Norra Tyskland/Holland/Frankrike.
Till den anonyme gästen (elak) som svarade på mitt inlägg: För det första så bad jag inte om hjälp för att få reda på avståndet, utan jag var intresserad av avståndstabell för att slippa plocka fram sjökort och mäta själv. För det andra så undrar jag vad du menar med att jag skulle behöva hjälp, och med vad?
Äsch, bry dig inte om såna kommentarer.
Det kommer alltid såna när folk frågar om avstånd och sträckor. Då handlar det ofta om \"skaffa sjökort för h-vete\" eller \"kan man inte räkna distans själv har man inget på sjön att göra\".
Såklart att vettiga människor fattar att det inte är så lätt att skatta avstånd från Frankrike, Tyskland och Belgien. Men jag har inte hört talas om någon distanstabell, jag heller.
Det kommer alltid såna när folk frågar om avstånd och sträckor. Då handlar det ofta om \"skaffa sjökort för h-vete\" eller \"kan man inte räkna distans själv har man inget på sjön att göra\".
Såklart att vettiga människor fattar att det inte är så lätt att skatta avstånd från Frankrike, Tyskland och Belgien. Men jag har inte hört talas om någon distanstabell, jag heller.
Anders S
Avstånd
Under signaturen elak skrev jag en lite tyken kommentar till Andreas D, och jag inser nu att jag missade betydelsen av hans önskan om just tabeller, fick för mig att det var en glad amatör som behövde hjälp med lite mer än han själv insåg...
Jag ber oförbehållsamt om ursäkt Andreas, skall försöka vara snäll i fortsättningen under min nu permanenta signatur.
Lycka till med båtköpet och hemseglingen!
Jag ber oförbehållsamt om ursäkt Andreas, skall försöka vara snäll i fortsättningen under min nu permanenta signatur.
Lycka till med båtköpet och hemseglingen!