Förpiksstorlek på en IF

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Votiv

Förpiksstorlek på en IF

Inlägg av Votiv » tor 13 apr 2006, 09:25

Hej

Jag undrar hur stor förpiken är på en IF. De mått jag skulle vilja veta är:

Bredden längst förut

Bredden längst akterut

Längden i mitten

Hoppas att ngn kan hjälpa till!

/Ulf

votiv

Inlägg av votiv » ons 19 apr 2006, 08:09

Finns det ingen IF-ägare som kan hjälpa mig?

hammern
Erfaren medlem

Inlägg av hammern » ons 19 apr 2006, 09:29

Hej,

gå in på www.ifboat.com. Klicka in dig på diskussionsforumet och ställ frågan där. Du kommer garanterat få svar.

Hls
Hammern

votiv

Inlägg av votiv » ons 19 apr 2006, 17:20

tack! jag prövar!

DDF

Inlägg av DDF » tor 20 apr 2006, 21:07

Om du undrar om IF förpiken är tillräckligt stor för att kunna sova i, svaret är ja. Jag är själv 1.91 och kan inte sova om jag kan inte sträcka mig på full längd eller rulla runt mig själv obehindrat. Har jag alltid sovit som en kung i förpiken på våran IF tillsammans med sambon och på senare år even ibland våran dotter i mellan. Keine problem, det måste väl vara 2.00-2.10 lång. \"Mittenparti\" för att länka kojorna är en måste.

När man har väl lyckat klämma i sig i förpiken (något akrobatik med 50cm höjd) och ligger är det paradiset!

Häller nu på att titta i 29-31 fot klassen, det verkar däremot vara förbjudet att vara över 1.80 där.

Men om du är ute efter exakta måttar, på www.ifboat.com ska du säkert inte behöva vänta mer en 2 timmar, det är bra fart där!

mvh

Bitte

Inlägg av Bitte » lör 22 apr 2006, 16:23

Ja, dvs om man inte får svaret \"det finns att läsa för betalande klubbmedlemmar\". Fantastisk kunskap finns på ifboat.com men tyvärr begränsar de utdelningen av den ibland...

B

Skriv svar