Tankbåtsfärg
-
M/T kalle
Tankbåtsfärg
Hittade bland bråten från förre ägaren till ett hus med sjöttomt en 25 liters \"burk\" med tankfartygsfärg säkert 30 år gammal .
Men färgen var i gott skick när jag öppnade burken.
Funderar på att bottenmåla segelbåten med den lär väl hålla ngra år.
Vad skulle ni göra(?) och förmodligen är livsfarlig ur miljöhänsyn och jag vill inte framstå som Sjö/miljöbuse så jag tvekar.
Dock borde väl färgen vara rätt bra inom citationstecken.
Men färgen var i gott skick när jag öppnade burken.
Funderar på att bottenmåla segelbåten med den lär väl hålla ngra år.
Vad skulle ni göra(?) och förmodligen är livsfarlig ur miljöhänsyn och jag vill inte framstå som Sjö/miljöbuse så jag tvekar.
Dock borde väl färgen vara rätt bra inom citationstecken.
25-årig färg innehåller antagligen tributyltennoxid. Detta är visserligen effektivt mot beväxning, men är ett fruktansvärt biologiskt gift.
Snälla, överväg om du vill använda färg som löser upp sig sakta men har hög kopparhalt (fartygsfärg av idag) eller färg som löser upp sig fort med låg kopaprhalt (fritidsbåtsfärg).
Men se till att truibutytennoxiden förpassas till en säker och miljösäker destruktion.
Snälla, överväg om du vill använda färg som löser upp sig sakta men har hög kopparhalt (fartygsfärg av idag) eller färg som löser upp sig fort med låg kopaprhalt (fritidsbåtsfärg).
Men se till att truibutytennoxiden förpassas till en säker och miljösäker destruktion.