Noggrann besiktningsman i Bohuslän?
-
orjan.norberg
- Trogen medlem
Noggrann besiktningsman i Bohuslän?
Jag är på väg att köpa en Najad 34 här på Orust och behöver en noggrann besiktningsman.
Jag fick tips på en \"Besiktningsman\" i Henån (Orust) som hade själv jobbat över 25 år som tillverkare på Najadvarvet. Jag ringde honom men det visade sig att han inte besiktade båtar - bara reparerade och lade nytt teakdäck på båtarna. Visserligen ska jag bjuda in honom på en titt på båten (med särskild tanke på teakdäcket), men jag behöver också en \"riktig\" besiktningsman.
Nu efterlyser jag tips på en bra och noggrann besiktningsman som finns i området runt Orust, eller åtminstone i eller nära Bohuslän. (Annars kostar väl resan till och från båten..)
Var hittar jag den mannen/kvinnan?
Glada hälsningar
Örjan Norberg, tel 0706 - 51 12 33
Jag fick tips på en \"Besiktningsman\" i Henån (Orust) som hade själv jobbat över 25 år som tillverkare på Najadvarvet. Jag ringde honom men det visade sig att han inte besiktade båtar - bara reparerade och lade nytt teakdäck på båtarna. Visserligen ska jag bjuda in honom på en titt på båten (med särskild tanke på teakdäcket), men jag behöver också en \"riktig\" besiktningsman.
Nu efterlyser jag tips på en bra och noggrann besiktningsman som finns i området runt Orust, eller åtminstone i eller nära Bohuslän. (Annars kostar väl resan till och från båten..)
Glada hälsningar
-
Sumprunkarn
- Platinamedlem
Ring Conny Zetterberg
på www.zetterbergmarin.nu
...och be om konaktinfo till lämplig kollega på Västkusten.
Eftersom tid är pengar lär du få betala för framkörningen.
på www.zetterbergmarin.nu
...och be om konaktinfo till lämplig kollega på Västkusten.
Eftersom tid är pengar lär du få betala för framkörningen.
-
orjan.norberg
- Trogen medlem
Re: Noggrann besiktningsman i Bohuslän?
orjan.norberg skrev:Jag är på väg att köpa en Najad 34 här på Orust och behöver en noggrann besiktningsman.
Jag fick tips på en "Besiktningsman" i Henån (Orust) som hade själv jobbat över 25 år som tillverkare på Najadvarvet. Jag ringde honom men det visade sig att han inte besiktade båtar - bara reparerade och lade nytt teakdäck på båtarna. Visserligen ska jag bjuda in honom på en titt på båten (med särskild tanke på teakdäcket), men jag behöver också en "riktig" besiktningsman.
Den mest noggranna jag någonsin träffat på är William Becking. Tror han dessutom befinner sig i Göteborgsområdet. Hans besiktningsprotokoll var det mest detaljerade jag någonsin sett och inget missades på den aktuella båten.
/Dan
Glada hälsningar
Örjan,
Blev lite skumt svar förra gången så här kommer det i annan form...
Den mest noggranna jag någonsin träffat på är William Becking. Tror han dessutom befinner sig i Göteborgsområdet. Hans besiktningsprotokoll var det mest detaljerade jag någonsin sett och inget missades på den aktuella båten.
/Dan
Blev lite skumt svar förra gången så här kommer det i annan form...
/Dan
-
orjan.norberg
- Trogen medlem
Tusen Tack! Det var ett jättebra tips!Ravage skrev:Den mest noggranna jag någonsin träffat på är William Becking. Tror han dessutom befinner sig i Göteborgsområdet
Jag har faktiskt hittat denne man här på Internet, nämligen på Båtbesiktingsmännens Riksförening:s hemsida:
http://www.batbesiktningsmannen.org/
Han bor visserligen långt borta vid Kristinehamn, men jobbar i Göteborg (arb.tel.nr har 031-nummer)...
Jag ska kontakta honom!
Glada hälsningar
Örjan Norberg, 0706 - 51 12 33
Har använt Becking 1 gång. Arbetade noggrannt och hittade detaljer som jag förbisåg. Lägger en del arbete på protokollet. Bra, men kan kanske inge överdrivna förhoppningar om resultatet. Diskutera med honom och var uppmärksam på nyanser.
Kan synas vara mycket pengar, men är man ovan vid båttypen eller båtar i allmänhet är det en bra hjälp.//Johan.
Kan synas vara mycket pengar, men är man ovan vid båttypen eller båtar i allmänhet är det en bra hjälp.//Johan.
-
Gäst
Jag har pratat med Becking nu. Har alltså bokat honom idag till månadsskiftet april/maj. Han kostar 5.000 kr inkl. moms och resor till och från Orust och båten som jag spekulerar på. Han kommer för dessa pengar att göra 2 besiktningar: Den första uppe på land före sjösättningen och den andra i vattnet efter sjösättningen.Johan 52 skrev:Har använt Becking 1 gång. Arbetade noggrannt och hittade detaljer som jag förbisåg. Lägger en del arbete på protokollet. Bra, men kan kanske inge överdrivna förhoppningar om resultatet. Diskutera med honom och var uppmärksam på nyanser.
Kan synas vara mycket pengar...
Han lät väldigt seriös i telefonsamtalet och är nog säkert värd varenda krona jag betalar honom.
Jag är jättetacksam!
Glada hälsningar från
Örjan Norberg, tel. 0706 - 51 12 33
-
Snedseglaren
- Guldmedlem