Båtar jag älskar att hata...
-
Robin som inte loggat in.
Skippern
Tja, jag kan som långtida skipper ägare:) säga att den knappast är vacker, och ja, det är nog svårt att hitta en fulare båt, det kan ja hålla med om.
Men däremot låter det inte som ni som skriver om den har seglat den, visst, det är ju knappst en racer, men det seglar faktiskt mycket bättre än vad den ser ut att göra, ingen kryssbåt dock:)
Jo, det skall vara Pelle P som ritat den, samma med Monark 540, som inte heller är värst vacker...
Men nu ska ja inte försvara skippern, det kan ja göra nån annan gång:)
Men lite måste ja försvara Pelle P, han har trots allt ritat en hel del fi na båtar oxå:)
Men båtar vi tycker illa om, tja, hela Bavarias program ligger väldigt högt på min hatar lista, inte bara utseendemässigt, skitbåtar helt enkelt, på alla sätt, om man inte bara vill ha en flytande sommarstuga...
Mer, tja, det finns onekligen ett antal båtar till som varken är vackra eller bra, men ja kommer inte på några namn rätt upp och ner nu.. Men sen finns det ju båtar som kanske ser bra ut, men är kassa i kvaliten, det är egentligen värst..
De flesta hatbåtarna är ju redan nämnda, och jag instämmer:)
Men däremot låter det inte som ni som skriver om den har seglat den, visst, det är ju knappst en racer, men det seglar faktiskt mycket bättre än vad den ser ut att göra, ingen kryssbåt dock:)
Jo, det skall vara Pelle P som ritat den, samma med Monark 540, som inte heller är värst vacker...
Men nu ska ja inte försvara skippern, det kan ja göra nån annan gång:)
Men lite måste ja försvara Pelle P, han har trots allt ritat en hel del fi na båtar oxå:)
Men båtar vi tycker illa om, tja, hela Bavarias program ligger väldigt högt på min hatar lista, inte bara utseendemässigt, skitbåtar helt enkelt, på alla sätt, om man inte bara vill ha en flytande sommarstuga...
Mer, tja, det finns onekligen ett antal båtar till som varken är vackra eller bra, men ja kommer inte på några namn rätt upp och ner nu.. Men sen finns det ju båtar som kanske ser bra ut, men är kassa i kvaliten, det är egentligen värst..
De flesta hatbåtarna är ju redan nämnda, och jag instämmer:)
-
Sumprunkarn
- Platinamedlem
-
Fribbe
-
Quasimodo
Re: Skippern
Robin, en modig och trofast kapten på sitt (fd) lilla skepp! Men betänk också följande, i båtsammanhang dubbeltydiga visdom: "Äkta skönhet stannar på ytan, medan genuin fulhet oftast går på djupet".Robin som inte loggat in. skrev:Tja, jag kan som långtida skipper ägare:) säga att den knappast är vacker, och ja, det är nog svårt att hitta en fulare båt, det kan ja hålla med om.
Inom denna tråds tema måste jag också be att få nämna en del träkonstruktioner av allas vår P. Brohäll - innan han skapade universalskrovet "Vigg" i alla sina inkarnationer. Ett ply-exempel är den prisbelönta Stanley 19 som på sitt sätt var en föregångare till Steens beramade "kylskåpsliga" - i alla fall i formspråket. Kanske PoP 16 i sin första versoon också skall räknas.
Pelle P - you are not alone...
Q.
PS: Heavy, inte kan ett oskyldigt raljerande runt favorithatobjekten ses som farligt eller sårande? Min tro, gränsande till visshet, är att några här också i hemlighet gjort upp med sitt förflutna...
-
Gäst
Mina aningslösa föräldrars första båt var en Trisskryssare, som de ägde 1971-73.Quasimodo skrev:Robin som inte loggat in. skrev: Min tro, gränsande till visshet, är att några här också i hemlighet gjort upp med sitt förflutna...
Utseende är en smaksak och sådant ska man egentligen inte diskutera, men eftersom seglingsegenskaperna i det här fallet står i paritet med utseendet ser jag det som viktig varudeklaration att sprida: köp inte denna båt - köp inte denna båt - köp inte denna båt.
(Det finns skäl till det låga beg-priset.)
-
Hagbard
Pelle Pettersson ritade ju också P1800, det förlåter allt.Robin som inte loggat in. skrev: Jo, det skall vara Pelle P som ritat den, samma med Monark 540, som inte heller är värst vacker...
-
Gäst