Akterbyte Beason 31
Akterbyte Beason 31
är det någon som vet hur det gick med LADY FOUR från Haninge.är lite intresserad av att veta pga att jag själv tänker byta akter på min Beason.
Hur blev segelegenskaperna?Hur blev bärigheten i aktern?Bättre drag vid läns?// stefan
Hur blev segelegenskaperna?Hur blev bärigheten i aktern?Bättre drag vid läns?// stefan
Re: Akterbyte Beason 31
Vad får dig att tro att de skulle ha påverkats av akterbytet?omega skrev: Hur blev segelegenskaperna?
Jag bläddrade i en båttidning hos frisören för två år sedan - Båtnytt kanske.
Där fanns en artikel om honom. Han var mycket nöjd med resultatet. Segelegenskaperna främst men även värdet på båten som han hade fått värderad. Jag tror att jobbet var bortlejt till varv.
Vad gäller segelegenskaperna var det säkert helt rätt att fylla på akterskeppet då det är en erkänt svag punkt på Beason.//Johan.
Där fanns en artikel om honom. Han var mycket nöjd med resultatet. Segelegenskaperna främst men även värdet på båten som han hade fått värderad. Jag tror att jobbet var bortlejt till varv.
Vad gäller segelegenskaperna var det säkert helt rätt att fylla på akterskeppet då det är en erkänt svag punkt på Beason.//Johan.
-
- Guldmedlem
- Inlägg: 79
- Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:21
- Ort: Vättern
\"Förlängd Beason\"
Borde vara bättre att sälja båten och köpa en modernare båt istället för att bygga om aktern.
Jag vill minnas att han betalade 300 tkr för hela kalaset enligt artikeln i Båtnytt.
Jag har lite svårt för att tro att dessa investerade pengar går att få igen vid en försäljning, i varje fall om man beräknar ett värde på båten innan ombyggnaden. Vad ombyggnaden gör med seglingsegenskaperna vet väl bara den som prövat kan jag tänka mig.
Bild på Beason 33:an
http://gallery.berndtsson.com/Vindruta- ... /blockbild
/Tage
Jag vill minnas att han betalade 300 tkr för hela kalaset enligt artikeln i Båtnytt.
Jag har lite svårt för att tro att dessa investerade pengar går att få igen vid en försäljning, i varje fall om man beräknar ett värde på båten innan ombyggnaden. Vad ombyggnaden gör med seglingsegenskaperna vet väl bara den som prövat kan jag tänka mig.
Bild på Beason 33:an
http://gallery.berndtsson.com/Vindruta- ... /blockbild
/Tage
kostnad
300 tkr för hela kalaset ......
Just det men då var en stor kostnad att göra formen.
men nu finns formen så vad kostnaden är nu är en annan sak.
Tror att han bytte motor i samma veva som var med i hela \"kalaset\"
Ja det var Karlstads Småbåts Varv som gjorde ett fantastikt jobb.
Just det men då var en stor kostnad att göra formen.
men nu finns formen så vad kostnaden är nu är en annan sak.
Tror att han bytte motor i samma veva som var med i hela \"kalaset\"
Ja det var Karlstads Småbåts Varv som gjorde ett fantastikt jobb.
jag vet vilket varv som har hade gjort jobbet har varit i kontakt med dem
så jag är ganska långt framme när det gäller detta projekt.
har även byggt en compis28 från grunden förutom själva skrovplastningen.
tack för svaren
svar till egenskaperna den maste få en helt annan bärighet i aktern
//stefan
även tack till omega för den lilla visiten härom kvällen
smart kille den där,(ibland iallafall)
så jag är ganska långt framme när det gäller detta projekt.
har även byggt en compis28 från grunden förutom själva skrovplastningen.
tack för svaren
svar till egenskaperna den maste få en helt annan bärighet i aktern
//stefan
även tack till omega för den lilla visiten härom kvällen
smart kille den där,(ibland iallafall)