Hej på er
Vad blir ett för fint till era båtar denna julen
Här blir det lite nya belysningar invändigt, lite mer solceller o en till mppt regulator, tomten har då allt
MvhJohan
Båtens julklapp
-
- Diamantmedlem
Re: Båtens julklapp
Tvenne nya kompasser, Plastimo 101Contest. Två
? Jo skottmonterade så när denna ena Suunton gav upp var det inte mycket att be för.
Samt ny storsegel "lazybag". Den gamla av känt fabrikat(jmfr populärt träd vid just denna årstid) läckte 10 tals liter varje gång seglet skulle upp (oftast på hustrun).
Så oftast ett vanligt kapell på men modernt och lättskött ska det bli.
Tomten? Inte riktigt tomt än i plånboken men men.

Samt ny storsegel "lazybag". Den gamla av känt fabrikat(jmfr populärt träd vid just denna årstid) läckte 10 tals liter varje gång seglet skulle upp (oftast på hustrun).

Så oftast ett vanligt kapell på men modernt och lättskött ska det bli.
Tomten? Inte riktigt tomt än i plånboken men men.
Nytt storsegel och bomkapell blev julklappen för mig
Jag letar vhf att montera fint.
-
- Diamantmedlem
Tillägg: förresten så har jag demonterat den khaya-magohnyskiva som bordet står på i salongen och fått sågat till en ny skiva utav den 2400x120 skiva jag köpte för några år sen när jag byggde om motorkabinettet.
Skivan skall först lackas med vattenbaserad mahogny bets och sen 7 ggr med vattenbaserad klar golvlack (Nordsjö). Fint skall det bli! Som jag gjort med resten av inredningen!
Skivan skall först lackas med vattenbaserad mahogny bets och sen 7 ggr med vattenbaserad klar golvlack (Nordsjö). Fint skall det bli! Som jag gjort med resten av inredningen!