Litsat o klart på lann.

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

Litsat o klart på lann.

Inlägg av Guitar Nilsson » sön 07 maj 2017, 18:49

I år blev det äntligen av det jag svamlat om i 15 år, ända sen jag började ta upp båten på lann med riggen på. En vecka före sjösättning fick jag dit både knivsegel o knuffsegelet. Jag har ju tre segel fram, det största rulliga har jag intw kommit på nåt bra namn på än, plus att det måste få nytt UV-skydd. Men det går mkt bra att segla med bara de här två.
Planen är att fylla kylen med fläskkorv mm så allt är klart att sticka ut direkt när kranbilen lagt Hannele i vattnet. Känslan att veta att de andra har typ tre veckors extra jidder med mastning och jävelskap med värmare osv.
20170507_151002.jpg
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Användarvisningsbild
marede
Diamantmedlem
Inlägg: 420
Blev medlem: tis 20 maj 2014, 10:55
Ort: Ostkusten, Linköping/Västervik

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av marede » sön 07 maj 2017, 19:04

Jag letar febrilt efter "gilla-knappen"!! :D
//Martin
Najad 34 HR -77

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av Guitar Nilsson » fre 12 maj 2017, 11:27

Tänker även på alla motorbåtsägare som i slutet av augusti dystert konstaterar:
"Det blev inget åkt alls i sommar, drevet var ju åt helvete. Alla jävla kugghjul o axlar var förvandlade till grått pulver". :cry:
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

yachtolivia
Trogen medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 12 feb 2011, 00:50

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av yachtolivia » ons 30 jan 2019, 01:51

Och på en del har hela hjärnan förvandlats till grått pulver!
/mats

// MOD: Mats menar inget illa, utan kommenterar en nu borttagen post med dålig reklam. Se kommentar nedan.//

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11663
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av Anders S » ons 30 jan 2019, 09:14

Mats (ovan) visar hur fel det kan bli, utan att man kanske tänker på det. Bättre än att ge ett (välförtjänt) tjuvnyp är att anmäla fulpostare till moderator, som DanneL förtjänstfullt gjorde. Då tar jag bort både fulpostaren och hans fula post - så slipper vi dem. Tyvärr ser det då se litet tråkigt ut, ungefär som om man trakasserar den trevlige Ljusne-Håkan/Guitar Nilsson - vilket INTE var fallet. (Det har jag lagt in som kommentar).

Men som illustration till varför man hellre bör anmäla än att gripa in själv duger det.
Anders S

yachtolivia
Trogen medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 12 feb 2011, 00:50

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av yachtolivia » mån 11 feb 2019, 01:43

Hur avregistrerar man sig från detta forum?
/m

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11663
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av Anders S » tor 14 feb 2019, 11:56

yachtolivia skrev:
mån 11 feb 2019, 01:43
Hur avregistrerar man sig från detta forum?
/m
Om frågan gäller postare av den arten du kommenterade, så anmäler man dem till moderator. Då åtgärdar jag eller Forum-Anders dem snarast. Avregistreringen sker omedelbart.

Gäller frågan skötsamma medlemmar, så behöver man inte göra någonting. Skriver man inget och kommer inte hit sjunker man sakta ner i forumglömskan, det finns massor av gamla medlemmar som inte skrivit på många år.
Anders S

TuuliKurri
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 11 dec 2019, 17:50

Re: Litsat o klart på lann.

Inlägg av TuuliKurri » ons 11 dec 2019, 17:52

Guitar Nilsson skrev:
sön 07 maj 2017, 18:49
I år blev det äntligen av det jag svamlat om i 15 år, ända sen jag började ta upp båten på lann med riggen på. En vecka före sjösättning fick jag dit både knivsegel o knuffsegelet. Jag har ju tre segel fram, det största rulliga har jag intw kommit på nåt bra namn på än, plus att det måste få nytt UV-skydd. Men det går mkt bra att segla med bara de här två.
Planen är att fylla kylen med fläskkorv mm så allt är klart att sticka ut direkt när kranbilen lagt Hannele i vattnet. Känslan att veta att de andra har typ tre veckors extra jidder med mastning och jävelskap med värmare osv. 20170507_151002.jpg

Grattis, inte alla har råd!
:D

Skriv svar