Hemsegling av vår båt från Oskarshamn

Söker du besättning, gast eller resesällskap. Annonsera gärna i denna kategori
Skriv svar
Matss65
Erfaren medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 aug 2018, 08:40

Hemsegling av vår båt från Oskarshamn

Inlägg av Matss65 » lör 25 aug 2018, 11:21

Hej
För att göra en liten historia av det här så var jag och min fru var med en kompis och seglade i Kroatsien i sommar. Detta resulterade med att vi bestämde oss för att skaffa en egen båt. Själv har jag seglat lite tidigare och har därför en begränsad erfarenhet av segling.

Vi har nu hittat båten vi vill ha och det är en Tur 97 från 1980.

Enda problemet är att båten nu ligger i Oskarshamn och jag skulle behöva hjälp att segla hem båten till strax norr om Öregrund närmare bestämt Ängskär som ligger i Forsmarkstrakten i Norduppland.

Så om någon med god segelerfarenhet skulle vilja hjälpa mig så vore jag enormt tacksam. Jag kommer själv kunna vara med lite i början och slutet av resan så av den anledningen behöver jag två vana seglare.

För framdriften är båten utrustad med rullfock och storsegel och en 40 hk Volvo penta från 2012.

För navigation är båten utrustad med en plotter, kompass och ekolod av äldre modell samt båtsportkorts som täcker hela resan.

Övrig utrustning toalett med septitank, färskvattentank, toalett och pentry, kylskåp. Värmaren verkar dessvärre inte varar inkopplad , kanke går att fixa för den händige i samband med seglatsen .


Hör av er!

Vänligen, Mats

Jonjoh
Guldmedlem
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 02 feb 2017, 15:40
Ort: Dalskär

Re: Hemsegling av vår båt från Oskarshamn

Inlägg av Jonjoh » tor 10 jan 2019, 15:09

Blev det nån resa? Eller är det nästa år?

Skriv svar